metro.cz

Počasí v Praze

21 °C / 32 °C

Sobota, 19. června 2021. Svátek má Leoš.

Větší foto
Vzorované košile i džíny s vysokým pasem. El, Mike a ostatní udávají módní trendy. | foto: LEVI’S

Dustinova kšiltovka i plavky paní Wheelerové. Seriál Stranger Things boduje i v obchodech

  5:56
Očekávaná třetí řada oblíbené série založené na hororové retro atmosféře Stranger Things láme rekordy nejen ve sledovanosti.

Seriál, jenž je oficiálně vysílán na streamovací televizní platformě Netflix (ale čeští fanoušci si ho také stahují, kde jen mohou), se nyní pokouší vyrovnat svému konkurentovi – společnosti Disney. V aktuální třetí řadě se proto ještě více zaměřil na retro kostýmy hlavních hrdinů, osmdesátkové outfity nechal v jednom z dílů hrdinky dokonce nakupovat a následně prodal práva na tematické oblečení inspirované tímto seriálem několika módním značkám.

Oficiální zboží inspirované seriálem tak nyní prodává například švédský řetězec s módním oblečením H&M. „Nejdřív jsem si myslela, že je na té košili rudá květina. Až pak mi došlo, že jde o nějakou příšerku ze seriálu. Co je to to Stranger Things?“ vyzvídala včera na našem redaktorovi prodavačka v H&M v obchodním centru na Černém Mostě.

Ze spojení Netflixu a H&M tu vznikla speciální bazénová kolekce, jejíž součástí je totiž také havajská košile, na níž jsou místo kytek čelisti seriálových příšer – demogorgonů. Za pár stovek tu seženete i plavky paní Wheelerové, které mají v ději důležitou roli.

Pozadu nezůstává ani značka Levi’s. Ta od začátku července fanouškům umožňuje pořídit si kousky přímo ze seriálu, jako je například mikina s logem městečka Hawkins. „Kolekce zahrnuje také košili a džíny, které má na sobě Eleven, nebo kšiltovku a potištěné tričko, jež nosí Dustin,“ chlubí se Levi’s. Podobné seriálem inspirované zboží nabízí také firma Nike. Seriál má i svou Lego stavebnici.

Netflix chce prodejem práv na oblečení efektivněji konkurovat Disneymu. Ten má již nyní za zboží inspirované filmy a seriály pod jeho taktovkou miliardové příjmy. Disney, jenž vlastní práva třeba na produkty ze světa Star Wars, Avengers či animáků od Pixaru, dokonce dovedl svůj zdánlivě sekundární finanční zdroj k dokonalosti. Po vzoru firmy Mattel, která dříve tvořila a tvoří seriály kvůli prodeji svých figurek, totiž dal vzniknout hned několika filmům téměř výhradně kvůli ziskům za hračky. „Autíčka s očičky prodala tolik plyšáků, penálů, osušek a omalovánek, že Pixar přišel s dvojkou, aniž by vlastně tušil, o čem by měla být. Výsledkem byla nejhorší pixarovka,“ okomentoval trend pro web moviezone.cz kritik Václav Rybář.

Komentáře

Hlavní zprávy

Salvador Dalí. Češi objevují jeho všestrannou osobnost

vydáno 19. června 2021  11:09

Praha má už téměř dva roky Muzeum Salvadora Dalího. Jeho úspěšný rozjezd, podobně jako v jiných případech, zbrzdil koronavirus. Teď se vše vrací do...  celý článek

V tržnici kotví loď. Atrapu postavili pro film s Goslingem

vydáno 18. června 2021  15:55

V Holešovicích i centru metropole čtenáři fotografovali kulisy nově vznikajícího thrilleru The Gray Man.   celý článek

Nová série Lupina nezklamala. Černoch z Nedotknutelných opět nekomplikovaně baví

Strážce streamu
vydáno 18. června 2021  14:00

Strážce streamu: Dynamická kriminální série Lupin se po měsících čekání vrací s novými epizodami. Ty jsou, stejně jako pět předchozích kapitol...  celý článek

Fotbal a koupačka. Máme pro vás návod na tento víkend

vydáno 18. června 2021  8:26

V Česku už jsou tropy a repre si to rozdá s Chorvaty. Klíčové utkání čeká českou fotbalovou reprezentaci dnes. S tím souvisí i veledůležitá otázka: kde...  celý článek

Vaše fotky z Prahy