metro.cz

Počasí v Praze

19 °C / 25 °C

Sobota, 15. srpna 2020. Svátek má Hana.
Vzorované košile i džíny s vysokým pasem. El, Mike a ostatní udávají módní...
Větší foto
Vzorované košile i džíny s vysokým pasem. El, Mike a ostatní udávají módní trendy. | foto: LEVI’S

Dustinova kšiltovka i plavky paní Wheelerové. Seriál Stranger Things boduje i v obchodech

19. července 2019  5:56 Filip Jaroševský Metro.cz
Očekávaná třetí řada oblíbené série založené na hororové retro atmosféře Stranger Things láme rekordy nejen ve sledovanosti.

Seriál, jenž je oficiálně vysílán na streamovací televizní platformě Netflix (ale čeští fanoušci si ho také stahují, kde jen mohou), se nyní pokouší vyrovnat svému konkurentovi – společnosti Disney. V aktuální třetí řadě se proto ještě více zaměřil na retro kostýmy hlavních hrdinů, osmdesátkové outfity nechal v jednom z dílů hrdinky dokonce nakupovat a následně prodal práva na tematické oblečení inspirované tímto seriálem několika módním značkám.

Oficiální zboží inspirované seriálem tak nyní prodává například švédský řetězec s módním oblečením H&M. „Nejdřív jsem si myslela, že je na té košili rudá květina. Až pak mi došlo, že jde o nějakou příšerku ze seriálu. Co je to to Stranger Things?“ vyzvídala včera na našem redaktorovi prodavačka v H&M v obchodním centru na Černém Mostě.

Ze spojení Netflixu a H&M tu vznikla speciální bazénová kolekce, jejíž součástí je totiž také havajská košile, na níž jsou místo kytek čelisti seriálových příšer – demogorgonů. Za pár stovek tu seženete i plavky paní Wheelerové, které mají v ději důležitou roli.

Pozadu nezůstává ani značka Levi’s. Ta od začátku července fanouškům umožňuje pořídit si kousky přímo ze seriálu, jako je například mikina s logem městečka Hawkins. „Kolekce zahrnuje také košili a džíny, které má na sobě Eleven, nebo kšiltovku a potištěné tričko, jež nosí Dustin,“ chlubí se Levi’s. Podobné seriálem inspirované zboží nabízí také firma Nike. Seriál má i svou Lego stavebnici.

Netflix chce prodejem práv na oblečení efektivněji konkurovat Disneymu. Ten má již nyní za zboží inspirované filmy a seriály pod jeho taktovkou miliardové příjmy. Disney, jenž vlastní práva třeba na produkty ze světa Star Wars, Avengers či animáků od Pixaru, dokonce dovedl svůj zdánlivě sekundární finanční zdroj k dokonalosti. Po vzoru firmy Mattel, která dříve tvořila a tvoří seriály kvůli prodeji svých figurek, totiž dal vzniknout hned několika filmům téměř výhradně kvůli ziskům za hračky. „Autíčka s očičky prodala tolik plyšáků, penálů, osušek a omalovánek, že Pixar přišel s dvojkou, aniž by vlastně tušil, o čem by měla být. Výsledkem byla nejhorší pixarovka,“ okomentoval trend pro web moviezone.cz kritik Václav Rybář.

Komentáře

Hlavní zprávy

Šetřílkové po epidemii budou ještě víc přemýšlet nad výdaji

ilustrační snímek
vydáno 15. srpna 2020  5:08

Léta prosazovaný názor, že v případě ztráty zaměstnání by měl mít člověk našetřené tři měsíční výdaje domácnosti, je zřejmě minulostí. Odborníci se...  celý článek

Nahlédli jsme do nepřístupných prostor. Na vykopávkách tu budou stát auta

Středověká tvrz obklopená hospodářskou zástavbou zdejšího zámečku
vydáno 14. srpna 2020  11:39

Rozpadající se barokní velkostatek obehnaný historickou zdí pokrytou transparenty developera. Z předního traktu dvora ho částečně zakrývají obrovské...  celý článek

Fotbalové kluby z nižších soutěží nutnost testů chápou. Kvůli poháru si za ně zaplatí

Fanoušek olomoucké Sigmy v roušce sleduje trénink.
vydáno 14. srpna 2020  10:14

První kolo fotbalového MOL Cupu přináší netradiční výdaje i pro neprofesionální týmy.  celý článek

Prsní kobliha, bágl s MHD i býčí tílko. Spolupráce mezi více značkami táhnou

Bágl s potiskem linek
vydáno 14. srpna 2020  5:19

Shora rolované batohy pro městskou cyklistiku i turistiku zná nejspíš každý. Ve fanshopu dopravního podniku si ale nyní můžete pořídit nepromokavou verzi,...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám