metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 20 °C

Úterý 17. května 2022. Svátek má Aneta

Větší foto
Vzorované košile i džíny s vysokým pasem. El, Mike a ostatní udávají módní trendy. | foto: LEVI’S

Dustinova kšiltovka i plavky paní Wheelerové. Seriál Stranger Things boduje i v obchodech

  5:56
Očekávaná třetí řada oblíbené série založené na hororové retro atmosféře Stranger Things láme rekordy nejen ve sledovanosti.

Seriál, jenž je oficiálně vysílán na streamovací televizní platformě Netflix (ale čeští fanoušci si ho také stahují, kde jen mohou), se nyní pokouší vyrovnat svému konkurentovi – společnosti Disney. V aktuální třetí řadě se proto ještě více zaměřil na retro kostýmy hlavních hrdinů, osmdesátkové outfity nechal v jednom z dílů hrdinky dokonce nakupovat a následně prodal práva na tematické oblečení inspirované tímto seriálem několika módním značkám.

Oficiální zboží inspirované seriálem tak nyní prodává například švédský řetězec s módním oblečením H&M. „Nejdřív jsem si myslela, že je na té košili rudá květina. Až pak mi došlo, že jde o nějakou příšerku ze seriálu. Co je to to Stranger Things?“ vyzvídala včera na našem redaktorovi prodavačka v H&M v obchodním centru na Černém Mostě.

Ze spojení Netflixu a H&M tu vznikla speciální bazénová kolekce, jejíž součástí je totiž také havajská košile, na níž jsou místo kytek čelisti seriálových příšer – demogorgonů. Za pár stovek tu seženete i plavky paní Wheelerové, které mají v ději důležitou roli.

Pozadu nezůstává ani značka Levi’s. Ta od začátku července fanouškům umožňuje pořídit si kousky přímo ze seriálu, jako je například mikina s logem městečka Hawkins. „Kolekce zahrnuje také košili a džíny, které má na sobě Eleven, nebo kšiltovku a potištěné tričko, jež nosí Dustin,“ chlubí se Levi’s. Podobné seriálem inspirované zboží nabízí také firma Nike. Seriál má i svou Lego stavebnici.

Netflix chce prodejem práv na oblečení efektivněji konkurovat Disneymu. Ten má již nyní za zboží inspirované filmy a seriály pod jeho taktovkou miliardové příjmy. Disney, jenž vlastní práva třeba na produkty ze světa Star Wars, Avengers či animáků od Pixaru, dokonce dovedl svůj zdánlivě sekundární finanční zdroj k dokonalosti. Po vzoru firmy Mattel, která dříve tvořila a tvoří seriály kvůli prodeji svých figurek, totiž dal vzniknout hned několika filmům téměř výhradně kvůli ziskům za hračky. „Autíčka s očičky prodala tolik plyšáků, penálů, osušek a omalovánek, že Pixar přišel s dvojkou, aniž by vlastně tušil, o čem by měla být. Výsledkem byla nejhorší pixarovka,“ okomentoval trend pro web moviezone.cz kritik Václav Rybář.

Komentáře

Hlavní zprávy

První den oprav na Barranďáku? Auta stála jen na Strakonické

vydáno 16. května 2022  15:30

Ostře sledovaná oprava Barrandovského mostu započala. Na očekávaný dopravní kolaps nedošlo.  celý článek

Na svou exkluzivní trať z Královky na Zvonařku se vrací nostalgická linka číslo 23

vydáno 16. května 2022  12:20

Nostalgická linka jezdí po stejné trase jako před přerušením provozu v březnu 2020.  celý článek

Vadí nám zmatené přípravy, říká k opravě Barrandovského mostu starosta Prahy 13 Vodrážka

vydáno 16. května 2022  4:06

Jedna z nejsledovanějších a zároveň nejdůležitějších oprav v historii hlavního města – Barrandovského mostu dnes započala. Vedení magistrátu je v...  celý článek

Komerční sdělení

Snapbacks liga amerického fotbalu se vrací na Bazaly

vydáno 16. května 2022

ISMM Ostrava Steelers v rámci 3. kola Snapbacks ligy amerického fotbalu přivítají na Bazalech Brno Alligators. Dohrávku kola nejvyšší ligy odvysílá 22....  celý článek