metro.cz

Počasí v Praze

-3 °C / 0 °C

Neděle 5. února 2023. Svátek má Dobromila

Větší foto
Vzorované košile i džíny s vysokým pasem. El, Mike a ostatní udávají módní trendy. | foto: LEVI’S

Dustinova kšiltovka i plavky paní Wheelerové. Seriál Stranger Things boduje i v obchodech

  5:56
Očekávaná třetí řada oblíbené série založené na hororové retro atmosféře Stranger Things láme rekordy nejen ve sledovanosti.

Seriál, jenž je oficiálně vysílán na streamovací televizní platformě Netflix (ale čeští fanoušci si ho také stahují, kde jen mohou), se nyní pokouší vyrovnat svému konkurentovi – společnosti Disney. V aktuální třetí řadě se proto ještě více zaměřil na retro kostýmy hlavních hrdinů, osmdesátkové outfity nechal v jednom z dílů hrdinky dokonce nakupovat a následně prodal práva na tematické oblečení inspirované tímto seriálem několika módním značkám.

Oficiální zboží inspirované seriálem tak nyní prodává například švédský řetězec s módním oblečením H&M. „Nejdřív jsem si myslela, že je na té košili rudá květina. Až pak mi došlo, že jde o nějakou příšerku ze seriálu. Co je to to Stranger Things?“ vyzvídala včera na našem redaktorovi prodavačka v H&M v obchodním centru na Černém Mostě.

Ze spojení Netflixu a H&M tu vznikla speciální bazénová kolekce, jejíž součástí je totiž také havajská košile, na níž jsou místo kytek čelisti seriálových příšer – demogorgonů. Za pár stovek tu seženete i plavky paní Wheelerové, které mají v ději důležitou roli.

Pozadu nezůstává ani značka Levi’s. Ta od začátku července fanouškům umožňuje pořídit si kousky přímo ze seriálu, jako je například mikina s logem městečka Hawkins. „Kolekce zahrnuje také košili a džíny, které má na sobě Eleven, nebo kšiltovku a potištěné tričko, jež nosí Dustin,“ chlubí se Levi’s. Podobné seriálem inspirované zboží nabízí také firma Nike. Seriál má i svou Lego stavebnici.

Netflix chce prodejem práv na oblečení efektivněji konkurovat Disneymu. Ten má již nyní za zboží inspirované filmy a seriály pod jeho taktovkou miliardové příjmy. Disney, jenž vlastní práva třeba na produkty ze světa Star Wars, Avengers či animáků od Pixaru, dokonce dovedl svůj zdánlivě sekundární finanční zdroj k dokonalosti. Po vzoru firmy Mattel, která dříve tvořila a tvoří seriály kvůli prodeji svých figurek, totiž dal vzniknout hned několika filmům téměř výhradně kvůli ziskům za hračky. „Autíčka s očičky prodala tolik plyšáků, penálů, osušek a omalovánek, že Pixar přišel s dvojkou, aniž by vlastně tušil, o čem by měla být. Výsledkem byla nejhorší pixarovka,“ okomentoval trend pro web moviezone.cz kritik Václav Rybář.

Komentáře

Hlavní zprávy

Konspirace se rojí i kolem voleb. Všichni hledají zásahy tajných služeb nebo mocností

vydáno 3. února 2023  14:36

„Náhoda? Nemyslím si!“ O výhru Pavla se údajně postaral šikovně nastavený software. Vznikla prý „osa zla“.  celý článek

Šílená noc je vánoční verze Vyproštění, krvavější Sám doma i pupkatější Smrtonosná past

Strážce streamu
vydáno 3. února 2023  14:00

STRÁŽCE STREAMU Akční komedie Šílená noc (anglicky Violent Night) byla jedním z nejpříjemnějších překvapení konce loňského roku. Herec David Harbour byl jako Santa Claus...  celý článek

České hory a nížiny obývají duchové, skřítci i princezna. Zveme vás na návštěvu

vydáno 3. února 2023  7:30

Máte-li dobré úmysly, pak jste mezi pohádkovými bytostmi vítáni. Pozor by si však měli dát zloduši.  celý článek

Státní podpora úsporného bydlení se v Česku stává rychlejší a snadnější

vydáno 2. února 2023  18:56

Vyznat se v dotacích na energetické vylepšení bydlení není snadné. Zájem o státní peníze na „zelené stavby“ je však obrovský. Lidé chtějí spořit na...  celý článek