metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 21 °C

Úterý, 28. září 2021. Den české státnosti.

Větší foto
Vzorované košile i džíny s vysokým pasem. El, Mike a ostatní udávají módní trendy. | foto: LEVI’S

Dustinova kšiltovka i plavky paní Wheelerové. Seriál Stranger Things boduje i v obchodech

  5:56
Očekávaná třetí řada oblíbené série založené na hororové retro atmosféře Stranger Things láme rekordy nejen ve sledovanosti.

Seriál, jenž je oficiálně vysílán na streamovací televizní platformě Netflix (ale čeští fanoušci si ho také stahují, kde jen mohou), se nyní pokouší vyrovnat svému konkurentovi – společnosti Disney. V aktuální třetí řadě se proto ještě více zaměřil na retro kostýmy hlavních hrdinů, osmdesátkové outfity nechal v jednom z dílů hrdinky dokonce nakupovat a následně prodal práva na tematické oblečení inspirované tímto seriálem několika módním značkám.

Oficiální zboží inspirované seriálem tak nyní prodává například švédský řetězec s módním oblečením H&M. „Nejdřív jsem si myslela, že je na té košili rudá květina. Až pak mi došlo, že jde o nějakou příšerku ze seriálu. Co je to to Stranger Things?“ vyzvídala včera na našem redaktorovi prodavačka v H&M v obchodním centru na Černém Mostě.

Ze spojení Netflixu a H&M tu vznikla speciální bazénová kolekce, jejíž součástí je totiž také havajská košile, na níž jsou místo kytek čelisti seriálových příšer – demogorgonů. Za pár stovek tu seženete i plavky paní Wheelerové, které mají v ději důležitou roli.

Pozadu nezůstává ani značka Levi’s. Ta od začátku července fanouškům umožňuje pořídit si kousky přímo ze seriálu, jako je například mikina s logem městečka Hawkins. „Kolekce zahrnuje také košili a džíny, které má na sobě Eleven, nebo kšiltovku a potištěné tričko, jež nosí Dustin,“ chlubí se Levi’s. Podobné seriálem inspirované zboží nabízí také firma Nike. Seriál má i svou Lego stavebnici.

Netflix chce prodejem práv na oblečení efektivněji konkurovat Disneymu. Ten má již nyní za zboží inspirované filmy a seriály pod jeho taktovkou miliardové příjmy. Disney, jenž vlastní práva třeba na produkty ze světa Star Wars, Avengers či animáků od Pixaru, dokonce dovedl svůj zdánlivě sekundární finanční zdroj k dokonalosti. Po vzoru firmy Mattel, která dříve tvořila a tvoří seriály kvůli prodeji svých figurek, totiž dal vzniknout hned několika filmům téměř výhradně kvůli ziskům za hračky. „Autíčka s očičky prodala tolik plyšáků, penálů, osušek a omalovánek, že Pixar přišel s dvojkou, aniž by vlastně tušil, o čem by měla být. Výsledkem byla nejhorší pixarovka,“ okomentoval trend pro web moviezone.cz kritik Václav Rybář.

Komentáře

Hlavní zprávy

Český unikát. Podívejte se přímo do kladenských věžáků

vydáno 27. září 2021  5:06

Přijeďte na vlastní kůži zažít, že Kladno není jen kolébkou hokejových nadějí, ale nabízí mnohem víc.  celý článek

Autobusoví šotoušové měli svátek. V Letňanech se konala přehlídka

vydáno 27. září 2021  4:47

Čtvrtý ročník Autobusového dne PID potěšil v sobotu v Praze všechny milovníky veřejné dopravy. Na autobusovém terminálu u stanice metra Letňany se konala...  celý článek

Na Žižkově se otevřel sklad uměleckého materiálu za odvoz. Místo uren jsou zde hrnce

vydáno 26. září 2021  7:52

První pražský sklad art re use se otevřel na Žižkově. Jeho součástí budou dílny a doprovodný program. Neziskový projekt vznikl za podpory městské části...  celý článek

Vyrazte do trojských zahrad. Zoo slaví, botanická nabízí orchideje

vydáno 25. září 2021  5:26

Na den přesně uplyne v úterý 28. září 90 let od prvního otevření Zoo Praha. Oslavy začnou již v dopoledních hodinách a ponesou se v duchu první republiky....  celý článek

Vaše fotky z Prahy