metro.cz

Počasí v Praze

17 °C / 18 °C

Úterý 24. května 2022. Svátek má Jana

Další 2 fotografie v galerii
Ideální řešení pro firmy – elektroauta mohou parkovat kdekoli. | foto: Metro.cz

Všechny zóny v Praze vyjdou s elektromobilem jen za 400 korun

  14:10
Elektromobil nešetří jen životní prostředí, ale i nervy. V Praze odpadá problém s parkováním v zónách.

Rozčilují vás parkovací zóny? Je tu jednoduché, i když ne laciné řešení: vyměňte benzin za elektřinu a budete parkovat po metropoli za pár stokorun ročně. Elektromobil může v nových placených parkovacích zónách městských částí stát za sto korun ročně.

Fotogalerie

Kde je nový elektronický systém, stačí se zaregistrovat na kterékoliv z radnic a zaplatit. Pak v Praze 5, 6 a 8 parkujete stejně výhodně jako rezidenti. Ve starých zónách, kam patří centrum města, přijdete na radnici, ukážete velký techničák od elektromobilu a pak za sto korun dostanete parkovací kartičku na jejich zónu. To platí pro Prahu 1, 2, 3 a 7.

„Bohužel musíte za okénkem kartičky měnit podle toho, kde parkujete, nicméně jak se budou modernizovat staré zóny, bude to bez problémů,“ vysvětluje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Za několik stokorun tak podle něj majitelé elektromobilů získají velký bonus v podobě prakticky bezproblémového parkování po celém městě. Podobných potvrzení je podle Dolínka vydáno zatím jen desítky, ale přibývají další. „Na konci letošního roku vyhodnotíme pilotní projekt,“ říká Dolínek. Podle něj je elektromobil ideální hlavně pro firemní auta, která jezdí pravidelně a často po metropoli.

Elektrický medvěd

● Elektromobily v Česku na vrchol boomu teprve čekají, automobilky zatím opatrně vypouštějí svoje modely. Zákazníky stále odrazuje vysoká cena.

● V Praze jsme si už vyzkoušeli několik aut s čistě elektrickým pohonem, například BMW i3 nebo VW eUp! Teď došlo na nový Mercedes B250 e za 1,2 milionu, dojezd má papírově až 200 kilometrů, v zimním provozu se ale dostane přibližně na 100.

● Jízdu si musíte promyslet. Pádly pod volantem upravujete rekuperaci, kdy auto při brzdění dobíjí baterie s kapacitou 28 kWh, které jsou schované pod zadními sedadly a kufrem. Z domácí sítě jejich dobití trvá 9 hodin, na veřejné stanici 2,5 hodiny.

● Elektromotor od Tesly má výkon 132 kW a točivý moment 340 Nm, což jsou mezi elektrovozy skvělé parametry. K dalším plus patří prostorná kabina.

Komentáře

Hlavní zprávy

Klánovické školní ulice přinášejí také nemalé zmatky

vydáno 24. května 2022  5:27

Mamataxíky klánovických žáků to mají kvůli novému zákazu těžší. Problém s provozem se totiž přesunul do okolních uliček.  celý článek

Ve stínu oscarového dramatu. Elektrošoky nejsou za trest

vydáno 23. května 2022  18:13

Vzdorný pacient se upoutaný zmítá v těžkém třesu. Elektrody mu vpouštějí do těla silné výboje.  celý článek

Před sto lety získaly kaktusy množství příznivců, v minulosti byly doménou jen zámožnějších rodin

vydáno 23. května 2022  11:21

Málokterý spolek oslaví stoleté výročí. Spolku pěstitelů kaktusů a sukulentů se to letos povedlo. Proč se sběratelé začali družit a jak se jubileum...  celý článek

Tip na prodloužený víkend do kraje aut a sýra

vydáno 23. května 2022  9:23

Francie je blíž, než by se zdálo. Jen něco přes pět hodin jízdy autem a objevíte nádherné místo, které se vám vryje do srdce – francouzský region...  celý článek