metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 14 °C

Čtvrtek, 4. března 2021. Svátek má Stela.
Ideální řešení pro firmy – elektroauta mohou parkovat kdekoli.
Další 2 fotografie v galerii
Ideální řešení pro firmy – elektroauta mohou parkovat kdekoli. | foto: Metro.cz

Všechny zóny v Praze vyjdou s elektromobilem jen za 400 korun

16. prosince 2016  14:10 Petr Holeček Metro.cz, Robert Oppelt
Elektromobil nešetří jen životní prostředí, ale i nervy. V Praze odpadá problém s parkováním v zónách.

Rozčilují vás parkovací zóny? Je tu jednoduché, i když ne laciné řešení: vyměňte benzin za elektřinu a budete parkovat po metropoli za pár stokorun ročně. Elektromobil může v nových placených parkovacích zónách městských částí stát za sto korun ročně.

Fotogalerie

Kde je nový elektronický systém, stačí se zaregistrovat na kterékoliv z radnic a zaplatit. Pak v Praze 5, 6 a 8 parkujete stejně výhodně jako rezidenti. Ve starých zónách, kam patří centrum města, přijdete na radnici, ukážete velký techničák od elektromobilu a pak za sto korun dostanete parkovací kartičku na jejich zónu. To platí pro Prahu 1, 2, 3 a 7.

„Bohužel musíte za okénkem kartičky měnit podle toho, kde parkujete, nicméně jak se budou modernizovat staré zóny, bude to bez problémů,“ vysvětluje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Za několik stokorun tak podle něj majitelé elektromobilů získají velký bonus v podobě prakticky bezproblémového parkování po celém městě. Podobných potvrzení je podle Dolínka vydáno zatím jen desítky, ale přibývají další. „Na konci letošního roku vyhodnotíme pilotní projekt,“ říká Dolínek. Podle něj je elektromobil ideální hlavně pro firemní auta, která jezdí pravidelně a často po metropoli.

Elektrický medvěd

● Elektromobily v Česku na vrchol boomu teprve čekají, automobilky zatím opatrně vypouštějí svoje modely. Zákazníky stále odrazuje vysoká cena.

● V Praze jsme si už vyzkoušeli několik aut s čistě elektrickým pohonem, například BMW i3 nebo VW eUp! Teď došlo na nový Mercedes B250 e za 1,2 milionu, dojezd má papírově až 200 kilometrů, v zimním provozu se ale dostane přibližně na 100.

● Jízdu si musíte promyslet. Pádly pod volantem upravujete rekuperaci, kdy auto při brzdění dobíjí baterie s kapacitou 28 kWh, které jsou schované pod zadními sedadly a kufrem. Z domácí sítě jejich dobití trvá 9 hodin, na veřejné stanici 2,5 hodiny.

● Elektromotor od Tesly má výkon 132 kW a točivý moment 340 Nm, což jsou mezi elektrovozy skvělé parametry. K dalším plus patří prostorná kabina.

Komentáře

Hlavní zprávy

Praktičtí lékaři očkují bez humbuku. Pacienty dobře znají

Lékař Petr Šonka
vydáno 3. března 2021  17:53

Nad debatami kolem očkování a vakcín kroutí mnozí praktičtí lékaři nevěřícně hlavou. Nechápou například odpor vůči produktu od firmy AstraZeneca. „Po...  celý článek

Pražský realiťák roku: Ceny nemovitostí porostou pořád

Iztok Toplak, Pražský Realiťák roku
vydáno 3. března 2021  16:16

Iztok Toplak je ve svém oboru nejlepší v hlavním městě. Alespoň podle čerstvých výsledků soutěže Realiťák roku, ve které se na základě hlasů zákazníků a...  celý článek

Jak sebou pan Josef Schelinger praštil na ledu a co z toho bylo

Pamětní deska na domě, kde žil zpěvák Jiří Schelinger a na kytaru učil jeho... PRAHA? AHA!
vydáno 3. března 2021  13:42

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Komerční sdělení

Opusťme dobu „pokřídovou” a vstupme do éry interaktivního vzdělávání

Je potřeba opustit dobu „pokřídovou” a vstoupit do éry skutečně interaktivního...
vydáno 3. března 2021  11:57

Po uplynulém roce, kdy byli žáci, studenti i učitelé nuceni přejít na distanční výuku a naučit se pracovat s novými nástroji, by se mohlo zdát, že...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám