metro.cz

Počasí v Praze

4 °C / 10 °C

Čtvrtek, 21. února 2019. Svátek má Lenka.
Fantova kavárna
Další 3 fotografie v galerii
Fantova kavárna | foto: Petr Ježdík

Fantovu kavárnu obsadí řetězec z Indie

26. května 2015  13:14 ČTK
Opravenou Fantovu kavárnu na Hlavním nádraží si pronajme indický kavárenský řetězec Café Coffee Day. Kavárna by se pro veřejnost měla otevřít začátkem léta.

Nájemce pro historickou budovu sháněla Grandi Stazioni spravující pražské hlavní nádraží od konce roku 2013, kdy dokončila opravu střední části Fantovy budovy.

„Nového nájemce Fantovy budovy jsme vybírali velmi pečlivě,“ uvedl Martin Hamšík, mluvčí tuzemské pobočky italské Grandi Stazioni. Kromě kávy a dalšího klasického kavárenského sortimentu bude nový nájemce na hlavním nádraží nabízet například bagety nebo saláty.

Hodnotu kontraktu a délku pronájmu Grandi Stazioni neuvedla. V minulosti jednala s trojicí zájemců, oficiálně ale odmítala sdělit jejich jména. V zákulisí se diskutovalo například o pivovarnické společnosti Heineken.

Rekonstrukce za víc než miliardu

Hlavní nádraží v Praze patří k nejvýznamnějším secesním památkám v Česku, je národní kulturní památkou. Kavárna byla původně odjezdová hala, později sloužila jako místo k posezení cestujících při čekání na vlak. Je charakteristická vysokou kupolí, jejíž stěny zdobí secesní motivy a sochy připomínající česká města, do nichž v době vzniku nádraží vedla dráha z Prahy.

Interiéry vyzdobili sochaři Stanislav Sucharda a Ladislav Šaloun, autorem celé historické budovy je architekt Josef Fanta.

Italská společnost Grandi Stazioni prostory hlavního nádraží opravuje od prosince 2006. Ve vstupní hale vystavěla nové odbavovací centrum, eskalátory, výtahy a řadu obchodů. Výměnou za rekonstrukci hlavního nádraží získala od Českých drah možnost budovu nádraží komerčně využívat po dobu 30 let.

Ve výběrovém řízení na obnovu nádraží zvítězila v roce 2002. „Rekonstrukce odbavovací haly měla podle společnosti vyjít na 1,15 miliardy korun, práce na Fantově kavárně si dosud vyžádaly desítky milionů korun,“ dodal Hamšík.

Kromě odbavovací haly a středního traktu s kavárnou má Grandi Stazioni povinnost zrekonstruovat i boční trakty budovy, které dosud využívají České dráhy. Kvůli posunutí termínu z původního podzimu 2016 o dva roky přijel letos na jaře jednat s vedením Českých drah šéf mateřské společnosti Ferrovie dello Stato Italiane Group Michele Mario Elia.

Komentáře

Hlavní zprávy

Cyklista Tomáš Tvrdík šel na Predátora z hecu, teď patří ke světové špičce

Tomáš Tvrdík skončil na Mistrovství světa v loňském roce v řecké Spartě na 9....
vydáno 21. února 2019  16:57

Táta mi byl i je ve sportu obrovskou oporou a podporoval mě, říká kutnohorský závodník v překážkových soutěžích Tomáš Tvrdík.  celý článek

Povinné zálohy na PET lahve jsou nesmysl, tvrdí evropští mistři třídění odpadu

Ilustrační snímek
vydáno 21. února 2019  15:46

Karlovarské minerální vody, největší středoevropský distributor nealkoholických nápojů, uvažují po vzoru některých evropských zemí o zavedení zpětného...  celý článek

ANKETA: Deník Metro hledá nejkrásnější tramvaj v Praze

Anketa
vydáno 21. února 2019  14:39

Jako má Londýn červené autobusy, tak má Praha tramvaje T3. Nejpočetněji vyráběný tramvajový vůz na světě je pražskou legendou. Metropoli však křižují i...  celý článek

Kadjar byl v lázních. Renault prokoukl a dostal nové motory

Překonat brod není problém.
vydáno 21. února 2019  12:33

S novým rokem se českému trhu představil omlazený Renault Kadjar. Oblíbené SUV dostalo řadu novinek.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám