náhledy
Takto by měl vypadat návrat tramvají na Václavské náměstí.
Autor: Cigler Marani Architects
Takhle by mělo vypadat Václavské náměstí po návratu tramvajové tratě.
Autor: Cigler Marani Architects
Stanice tramvaje Muzeum asi v roce 1972
Autor: DPP
Václavské náměstí kolem roku 1901, v prvním období elektrických tramvají, kdy byly koleje blíž u chodníků.
Autor: DPP
Tramvaje na Václavském náměstí na začátku 20. století
Autor: New York Times, Co.
Václavské náměstí v roce 1929. Přeložení kolejí do středu náměstí na zvýšené těleso proběhl v letech 1927 (většina náměstí) a 1928 (křižovatka u Muzea nad sochou sv. Václava).
Autor: DPP
Křižovatka na Můstku s rozřaďovacími kolejemi asi v polovině 50. let.
Autor: DPP
Stavba podchodu pod křižovatkou s Vodičkovou a Jindřišskou ulicí v srpnu 1967
Autor: DPP
Stavba podchodu u budoucí stanice metra Muzeum v listopadu 1972
Autor: DPP
Stavba podchodu u budoucí stanice metra Muzeum v listopadu 1972
Autor: DPP
Václavské náměstí v roce 1976, v pozadí probíhá výstavba stanice metra Můstek.
Autor: DPP
Výstavba stanice metra na Můstku v roce 1977. Tramvaje tehdy jezdily po mostním provizoriu a tzv. Myší dírou. Ulice 28. října byla uzavřena.
Autor: DPP
Václavské náměstí v posledních letech tramvajového provozu po otevření tratě A v roce 1978
Autor: DPP
Úplně poslední tramvaj (sněhový pluh) na Václavském náměstí - 13. 12. 1980
Autor: DPP
Likvidace tratě na náměstí na jaře 1980
Autor: DPP