

Tak v roce 1968 rostly zárodky pilířů.
Autor: DPP
Se skutečnými plány se začalo až v 60. letech, kdy rostlo pankrácké sídliště, proto bylo rozhodnuto, že oblast propojí s centrem podpovrchová tramvaj v tubusu mostu. Celý projekt mostu byl schválen magistrátem na konci roku 1964. O rok později začala výstavba. Nuselské údolí na fotografii je ze začátku stavby, v proluce mezi domy dnes stojí pilíře mostu.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Dokončený Nuselský most
Autor: DPP
Už v roce 1970 se na ještě rozestavěné mostovce mohla konat proslulá zatěžkávací zkouška. Do Prahy dorazilo 66 tanků z rakovnického pluku. O další zkoušku se postaraly raketové motory.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Rekonstrukce mostu v roce 1981
Autor: DPP
Připravovaná stanice metra měla pracovní název Nuselský most. Ještě před otevřením mostu se zjistilo, že soupravy metra ze Sovětského svazu jsou příliš těžké a most na ně nebyl konstruován. Do mostu tak museli vmontovat speciální ocelový rošt vážící přes 800 tun (na snímku), který zatížení rozdělil. Metro jezdilo tubusem pravidelně od května 1974 a stanice nesla název Gottwaldova (nyní Vyšehrad).
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Zatěžkávací zkouška mostu s pomocí raketových motorů
Autor: DPP
Po prvním „dělnickém“ prezidentovi byl pojmenován i samotný most. Slavnostně byl otevřen 22. února 1973 a v čele průvodu byly lidové milice. Tehdy ještě nebyl dokončení úsek magistrály na pankrácké straně, takže šlo jen o lokání dopravu.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Velkou slávu na 25. výročí Vítězného února si nenechal ujít ani Generální tajemník ÚV KSČ a pozdější prezident Gustáv Husák, který slavnostně přestřihl pásku. Most sloužil k propagandě socialismu i dál. Po osmi letech ale musela povrch vyměnit západoněmecká firma Strabag.
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Slavnostní zahájení provozu 22. února 1973
Autor: DPP
Slavnostní zahájení provozu 22. února 1973
Autor: DPP
Rozestavěný most v roce 1968
Autor: DPP