náhledy
Lanovka na Petřín
Autor: DPP
Červenec 1891, před zahájením provozu první lanovky
Autor: Archiv DPP
Lanovka na Letnou v roce 1891
Autor: Muzeum hlavního města Prahy
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Horní stanice ve funkcionalistické vile ze 30. let
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce lanovky v meziválečném období
Autor: Archiv DPP
Výměna lana asi v roce 1948
Autor: Archiv DPP
Po prvním sesuvu 7. 6. 1965 (zastavení provozu)
Autor: Archiv DPP
Po prvním sesuvu 7. 6. 1965 (zastavení provozu)
Autor: Archiv DPP
Po druhém sesuvu
Autor: Archiv DPP
Po druhém sesuvu
Autor: Archiv DPP
Po likvidaci tratě
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Před zahájením rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Na snímku je vidět, jak jsou řešena dvojkolí. Válec vždy přejíždí tu část kolejnice, která je přerušena a vede skrz ni lano. Kolo s nákolky jede vždy po krajní kolejnici.
Autor: Archiv DPP
Kolo s nákolky jede vždy po krajní kolejnici.
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP
Most v dolní části trati je původní z roku 1891. Svoji šířkou vyhovoval trati z roku 1932 i z roku 1985. Důvod je prostý – původní trať byla úzkorozchodná a tříkolejnicová.
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP