náhledy
Provoz tramvajové trati v horní části náměstí skončil v roce 1980. Ovšem současné vedení města chce tramvaje k soše svatého Václava vrátit. Právě letos by mělo hlavní město zahájit projektovou přípravu na obnovení trati.
Autor: archiv DPP
Výstavba stanice Můstek
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Snímek ukazuje, jak drastickým zásahem do života Pražanů byla výstavba metra. Tramvaj právě projíždí okolo paláce Koruna.
Autor: Archiv DPP
Takto vypadala ulice Na Příkopě, když tudy ještě jezdily tramvaje. Naposled se po této trati cestující svezli před třiceti lety.
Autor: Archiv DPP
Významným trolejbusovým uzlem, i když vizuálně poměrně nenápadným, bylo Václavské náměstí mezi Štěpánskou a Krakovskou ulicí. Končily zde čtyři linky.
Autor: Archiv DPP
Stavba stanice Muzeum, září 1973. Na fotografii vidíte přeložky kolejí tramvají kolem "koně" Po dokončení prací získali cestující tramvají vstup do vestibulu stanice. Dne 13. prosince 1980 tramvaje Václavské náměstí v podélném směru opustily. Koleje zůstaly v zemi až do roku 1982.
Autor: Archiv DPP
Stavba stanice Muzeum 25. června 1971. Díky ní došlo ke zrušení tramvajové tratě v ulici Mezibranská na Karlov.
Autor: Archiv DPP
Václavské náměstí
Autor: Archiv DPP
Pokud měly vozy T3 v prvním období provozu nahradit kapacitu starých třívozových vlaků, které byly schopné přepravit při maximálním obsazení až 218 cestujících, musely jezdit dva sólo vozy v určitém odstupu za sebou, avšak podle stejného jízdního řádu. Na snímku vidíme vozy linky č. 5 v roce 1963 na křižovatce Můstek, kde dnes už tramvaje nejezdí.
Autor: DPP
Stavba podchodu u budoucí stanice metra Muzeum v listopadu 1972
Autor: DPP
Stavba podchodu pod křižovatkou s Vodičkovou a Jindřišskou ulicí v srpnu 1967
Autor: DPP
Křižovatka na Můstku s rozřaďovacími kolejemi asi v polovině 50. let.
Autor: DPP
Václavské náměstí kolem roku 1901, v prvním období elektrických tramvají, kdy byly koleje blíž u chodníků.
Autor: DPP
Tramvajový provoz po otevření trasy metra A v roce 1978
Autor: Archiv DPP, Metro.cz