metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 14 °C

Sobota 25. března 2023. Svátek má Marián
„Tisíc dětí se nedovolá,“ zní jeden z nápisů na tramvaji. Další zní jednoduše: „Haló?“ | foto: ČSOB

„Haló?“ Tramvaj pro děti je černá

  5:45
Z každé jízdenky placené kartou v tramvajích věnuje provozovatel terminálů Lince bezpečí 25 haléřů.

Smrťácká tramvaj, která varuje před nebezpečným přecházením po kolejích, dvě Vymlouvačky, jež mají odradit od ježdění načerno, oranžová Mazačka, party tramvaj T3 Coupé. O speciální tramvaje není v metropoli nouze.

Od včerejška lze do této kategorie počítat také tramvaj Linky bezpečí pokrytou oranžovými nápisy na převážně černém podkladě. Bude v ulicích metropole až do konce roku připomínat Pražanům možnost snadného přispění na provoz této dětské linky. „Společně s dopravním podnikem jsme představili novou kampaň na podporu Linky bezpečí. Ta je tu pro děti už 25 let a k jejím narozeninám jí dáváme dárek. Z každé jízdenky zaplacené kartou na bezkontaktních terminálech v pražských tramvajích věnujeme lince symbolických 25 haléřů. Kampaň potrvá do konce prosince,“ říká pro deník Metro mluvčí Československé obchodní banky, jež terminály v tramvajích provozuje, Michaela Průchová.

V Praze byly bezkontaktní platby ve všech tramvajích spuštěny letos v dubnu a od té doby se počty nákupů neustále zvedají. Peněz pro děti by se tak do konce roku mělo nasbírat dostatek.

„V srpnu bylo bezkontaktně v pražských tramvajích nakoupeno rekordních téměř 280 tisíc jízdenek,“ dodává Průchová a doplňuje, že je díky spolupráci s jedním z operátorů v nové tramvaji k dispozici také volná wi-fi síť.

„Linka bezpečí vyřídí denně čtyři sta až pět set telefonátů, tisíc dětí denně se ale bohužel nedovolá, přestože máme nepřetržitý provoz, a to z důvodů kapacitních, prostorových i dalších. Kampaň nám tak pomůže snížit počet dětí, které se nedovolají,“ říká ředitelka Linky bezpečí Soňa Petrášková.

Barevných tramvají je v metropoli čím dál víc díky reklamnímu polepu. Nejoblíbenější jsou takzvané celopolepy na tramvajích Škoda 14T Porsche. Podobné vyzdobení reklamy probíhá v depu dopravního podniku. Celá akce trvá zhruba dva až tři dny a firmy za ně platí statisíce korun. V Praze tak jezdí tramvaje s reklamou na pivo, kávu či cestovní kancelář. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Joel a Ellie se prostříleli do finále. The Last of Us se vrátí, a to i díky poctivému řemeslu

vydáno 24. března 2023  14:00

STRÁŽCE STREAMU Očekávaná seriálová adaptace oblíbené herní pecky The Last of Us dospěla minulý týden ke svému konci. Jde o nejsledovanější seriál na HBO Max vůbec a není...  celý článek

Když můžeš pomoci, tak musíš, říká Jan Tuna. Řeč je o dárcovství kostní dřeně

vydáno 24. března 2023  5:27

Moderátor Jan Tuna je léta známý svými pořady, ve kterých bojuje buď proti nekvalitním potravinám, nebo naopak pomáhá při řešení různých problémů....  celý článek

Přes den dovádíme na pódiu, v noci pro změnu přebalujeme, říkají Skillet

vydáno 23. března 2023  17:56

Rocková čtveřice Skillet v čele s manželskou dvojicí Johnem a Korey Cooperovými má v Česku velkou fanouškovskou základnu. 6. května se v rámci turné vrátí...  celý článek

Tuberkulóza je nemocí všech století. Může ji mít každý, ale nemusí se nikdy projevit

vydáno 23. března 2023  11:01

„Zlá nemoc je u nás definitivně vymýcena.“ Před rokem 1989 byl plicní virus v Československu údajně zcela potlačen. Ale jen na papíře.  celý článek