metro.cz

Počasí v Praze

4 °C / 12 °C

Čtvrtek, 6. května 2021. Svátek má Radoslav.

Větší foto
„Tisíc dětí se nedovolá,“ zní jeden z nápisů na tramvaji. Další zní jednoduše: „Haló?“ | foto: ČSOB

„Haló?“ Tramvaj pro děti je černá

  5:45
Z každé jízdenky placené kartou v tramvajích věnuje provozovatel terminálů Lince bezpečí 25 haléřů.

Smrťácká tramvaj, která varuje před nebezpečným přecházením po kolejích, dvě Vymlouvačky, jež mají odradit od ježdění načerno, oranžová Mazačka, party tramvaj T3 Coupé. O speciální tramvaje není v metropoli nouze.

Od včerejška lze do této kategorie počítat také tramvaj Linky bezpečí pokrytou oranžovými nápisy na převážně černém podkladě. Bude v ulicích metropole až do konce roku připomínat Pražanům možnost snadného přispění na provoz této dětské linky. „Společně s dopravním podnikem jsme představili novou kampaň na podporu Linky bezpečí. Ta je tu pro děti už 25 let a k jejím narozeninám jí dáváme dárek. Z každé jízdenky zaplacené kartou na bezkontaktních terminálech v pražských tramvajích věnujeme lince symbolických 25 haléřů. Kampaň potrvá do konce prosince,“ říká pro deník Metro mluvčí Československé obchodní banky, jež terminály v tramvajích provozuje, Michaela Průchová.

V Praze byly bezkontaktní platby ve všech tramvajích spuštěny letos v dubnu a od té doby se počty nákupů neustále zvedají. Peněz pro děti by se tak do konce roku mělo nasbírat dostatek.

„V srpnu bylo bezkontaktně v pražských tramvajích nakoupeno rekordních téměř 280 tisíc jízdenek,“ dodává Průchová a doplňuje, že je díky spolupráci s jedním z operátorů v nové tramvaji k dispozici také volná wi-fi síť.

„Linka bezpečí vyřídí denně čtyři sta až pět set telefonátů, tisíc dětí denně se ale bohužel nedovolá, přestože máme nepřetržitý provoz, a to z důvodů kapacitních, prostorových i dalších. Kampaň nám tak pomůže snížit počet dětí, které se nedovolají,“ říká ředitelka Linky bezpečí Soňa Petrášková.

Barevných tramvají je v metropoli čím dál víc díky reklamnímu polepu. Nejoblíbenější jsou takzvané celopolepy na tramvajích Škoda 14T Porsche. Podobné vyzdobení reklamy probíhá v depu dopravního podniku. Celá akce trvá zhruba dva až tři dny a firmy za ně platí statisíce korun. V Praze tak jezdí tramvaje s reklamou na pivo, kávu či cestovní kancelář. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Vaše snímky pověsí na plot ve Kbelích

vydáno 6. května 2021  18:09

Milujete přírodu a fotoaparát či mobil nedáte z ruky? Tak to jste se nejspíš zúčastnili nedávného projektu City Nature Challenge 2021, v jehož rámci...  celý článek

Mnozí senioři umí překvapit. Zvládnou internet i appky

vydáno 6. května 2021  14:48

Senioři jsou pro teenagery lidé, kteří mají jen mobily s velkými tlačítky a obřím jednobarevným displejem. Nejspíš ale ani netuší, že někteří dnešní...  celý článek

České zoologické zahrady podpoří Dan Bárta a další umělci

vydáno 6. května 2021  14:26

V neděli od 17 hodin se uskuteční on-line benefiční koncert pod názvem Hrajeme pro 20 ZOO. Proběhne na podporu 20 zoologických zahrad sdružených v...  celý článek

Méně svateb, ale taky míň rozvodů. Déle než rok trvající epidemie prověřuje odolnost lidí i vztahů

vydáno 6. května 2021  6:00

Co v kom je, nepoznáš na klidném moři. Během epidemie se výrazně snížil počet rozvodů, to Češi zažili naposledy v roce 1970. Stejně tak se loni narodilo...  celý článek

Vaše fotky z Prahy