metro.cz

Počasí v Praze

-1 °C / 0 °C

Sobota 28. ledna 2023. Svátek má Otýlie

Větší foto
„Tisíc dětí se nedovolá,“ zní jeden z nápisů na tramvaji. Další zní jednoduše: „Haló?“ | foto: ČSOB

„Haló?“ Tramvaj pro děti je černá

  5:45
Z každé jízdenky placené kartou v tramvajích věnuje provozovatel terminálů Lince bezpečí 25 haléřů.

Smrťácká tramvaj, která varuje před nebezpečným přecházením po kolejích, dvě Vymlouvačky, jež mají odradit od ježdění načerno, oranžová Mazačka, party tramvaj T3 Coupé. O speciální tramvaje není v metropoli nouze.

Od včerejška lze do této kategorie počítat také tramvaj Linky bezpečí pokrytou oranžovými nápisy na převážně černém podkladě. Bude v ulicích metropole až do konce roku připomínat Pražanům možnost snadného přispění na provoz této dětské linky. „Společně s dopravním podnikem jsme představili novou kampaň na podporu Linky bezpečí. Ta je tu pro děti už 25 let a k jejím narozeninám jí dáváme dárek. Z každé jízdenky zaplacené kartou na bezkontaktních terminálech v pražských tramvajích věnujeme lince symbolických 25 haléřů. Kampaň potrvá do konce prosince,“ říká pro deník Metro mluvčí Československé obchodní banky, jež terminály v tramvajích provozuje, Michaela Průchová.

V Praze byly bezkontaktní platby ve všech tramvajích spuštěny letos v dubnu a od té doby se počty nákupů neustále zvedají. Peněz pro děti by se tak do konce roku mělo nasbírat dostatek.

„V srpnu bylo bezkontaktně v pražských tramvajích nakoupeno rekordních téměř 280 tisíc jízdenek,“ dodává Průchová a doplňuje, že je díky spolupráci s jedním z operátorů v nové tramvaji k dispozici také volná wi-fi síť.

„Linka bezpečí vyřídí denně čtyři sta až pět set telefonátů, tisíc dětí denně se ale bohužel nedovolá, přestože máme nepřetržitý provoz, a to z důvodů kapacitních, prostorových i dalších. Kampaň nám tak pomůže snížit počet dětí, které se nedovolají,“ říká ředitelka Linky bezpečí Soňa Petrášková.

Barevných tramvají je v metropoli čím dál víc díky reklamnímu polepu. Nejoblíbenější jsou takzvané celopolepy na tramvajích Škoda 14T Porsche. Podobné vyzdobení reklamy probíhá v depu dopravního podniku. Celá akce trvá zhruba dva až tři dny a firmy za ně platí statisíce korun. V Praze tak jezdí tramvaje s reklamou na pivo, kávu či cestovní kancelář. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Děti se projedou historickou tramvají se slevou a dozvědí se, kde je Čertův sloup

vydáno 27. ledna 2023  16:30

Dárek k vysvědčení v podobě symbolického jízdného historickou tramvají linky číslo 42 za 65 korun připravila na víkend pro dětské návštěvníky metropole...  celý článek

Příběh o zrodu Chippendales je majstrštyk kabelovky Hulu! Tedy pardon, Disney+

Strážce streamu
vydáno 27. ledna 2023  14:00

STRÁŽCE STREAMU Osmidílná minisérie s krkolomným názvem Představujeme vám Chippendales! vypráví příběh o Somenovi „Stevovi“ Banerjee, indicko-americkém podnikateli, který...  celý článek

Made in Czech Republic neznamená ušité v Číně. Češi na sebe mohou být hrdí i v oblasti módy

vydáno 27. ledna 2023  7:11

Ten, kdo se pohybuje na trhu ryze tuzemských módních značek, se s tímhle problémem již mnohokrát setkal a v podstatě s ním téměř každý den bojuje....  celý článek

Nedorazila vám do schránky obálka s volebními lístky pro druhé kolo? Nezmatkujte

vydáno 27. ledna 2023  5:58

Česko volí prezidenta. Pravidla volby se v porovnání s prvním kolem liší jen minimálně.  celý článek