metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Pátek, 18. října 2019. Svátek má Lukáš.
„Tisíc dětí se nedovolá,“ zní jeden z nápisů na tramvaji. Další zní jednoduše:...
Větší foto
„Tisíc dětí se nedovolá,“ zní jeden z nápisů na tramvaji. Další zní jednoduše: „Haló?“ | foto: ČSOB

„Haló?“ Tramvaj pro děti je černá

13. září 2019  5:45 Filip Jaroševský Metro.cz
Z každé jízdenky placené kartou v tramvajích věnuje provozovatel terminálů Lince bezpečí 25 haléřů.

Smrťácká tramvaj, která varuje před nebezpečným přecházením po kolejích, dvě Vymlouvačky, jež mají odradit od ježdění načerno, oranžová Mazačka, party tramvaj T3 Coupé. O speciální tramvaje není v metropoli nouze.

Od včerejška lze do této kategorie počítat také tramvaj Linky bezpečí pokrytou oranžovými nápisy na převážně černém podkladě. Bude v ulicích metropole až do konce roku připomínat Pražanům možnost snadného přispění na provoz této dětské linky. „Společně s dopravním podnikem jsme představili novou kampaň na podporu Linky bezpečí. Ta je tu pro děti už 25 let a k jejím narozeninám jí dáváme dárek. Z každé jízdenky zaplacené kartou na bezkontaktních terminálech v pražských tramvajích věnujeme lince symbolických 25 haléřů. Kampaň potrvá do konce prosince,“ říká pro deník Metro mluvčí Československé obchodní banky, jež terminály v tramvajích provozuje, Michaela Průchová.

V Praze byly bezkontaktní platby ve všech tramvajích spuštěny letos v dubnu a od té doby se počty nákupů neustále zvedají. Peněz pro děti by se tak do konce roku mělo nasbírat dostatek.

„V srpnu bylo bezkontaktně v pražských tramvajích nakoupeno rekordních téměř 280 tisíc jízdenek,“ dodává Průchová a doplňuje, že je díky spolupráci s jedním z operátorů v nové tramvaji k dispozici také volná wi-fi síť.

„Linka bezpečí vyřídí denně čtyři sta až pět set telefonátů, tisíc dětí denně se ale bohužel nedovolá, přestože máme nepřetržitý provoz, a to z důvodů kapacitních, prostorových i dalších. Kampaň nám tak pomůže snížit počet dětí, které se nedovolají,“ říká ředitelka Linky bezpečí Soňa Petrášková.

Barevných tramvají je v metropoli čím dál víc díky reklamnímu polepu. Nejoblíbenější jsou takzvané celopolepy na tramvajích Škoda 14T Porsche. Podobné vyzdobení reklamy probíhá v depu dopravního podniku. Celá akce trvá zhruba dva až tři dny a firmy za ně platí statisíce korun. V Praze tak jezdí tramvaje s reklamou na pivo, kávu či cestovní kancelář. 

Komentáře

Hlavní zprávy

V Kolodějích se osvědčily takzvané špačníky, v Karlíně „bouda na špačka“

Špačníky jsou v Kolodějích umístěny u miniknihovny a „Pražských židlí". PRAHA -...
vydáno 18. října 2019  15:50

Odhozené nedopalky v trávě, na chodnících i v záhonech kolem stromů nejsou v hlavním městě ničím neobvyklým. Někteří Pražané by neukázněné kuřáky rádi...  celý článek

Vyšší cena cigaret a alkoholu může posílit šedou ekonomiku

Zájem o pivo v plechovce je podle pivovarů stále větší.
vydáno 18. října 2019  9:59

Nový daňový balíček má nalít další miliardy do státní kasy. Vydělat mohou i podvodníci.  celý článek

Deskové hry zažívají comeback. Off-line hraní láká stále více lidí

Festival Deskohraní
vydáno 18. října 2019  5:34

Festival, kavárna, knihovna. Možností okusit kouzlo deskovek je mnoho.  celý článek

Skoro padesát odtahů za den. Strážníci museli přitvrdit

Ilustrační snímek
vydáno 17. října 2019  15:09

„Pozor! Od úterka jsme zpřísnili dohled v modrých zónách placeného stání, který se projeví zvýšeným počtem odtahů.“ S tímto varováním přišli začátkem...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám