metro.cz

Počasí v Praze

-6 °C / 0 °C

Sobota, 19. ledna 2019. Svátek má Doubravka.
Ervín Krajčovič s týmovým motocyklem KTM 450.
Další 2 fotografie v galerii
Ervín Krajčovič s týmovým motocyklem KTM 450. | foto: Archiv Ervína KrajčovičeMetro.cz

Hlavní je projet cílovou rampou, říká o Dakaru motokrosař Krajčovič

23. listopadu 2016  8:48 Filip Jaroševský Metro.cz
Rallye Dakar 2017, prestižní vytrvalostní závod těžkým terénem, jako jsou písečné duny, bláto, travnaté pláně, ale i skaliska, je každým dnem blíž a blíž. Své o tom ví několikanásobný mistr republiky v motokrosu Ervín Krajčovič. Právě představil závodní tým, který druhého ledna startuje v Jižní Americe.

S jakými cíli na závody vyrážíte?
Náš tým MRG pojede na Dakar v silné sestavě se dvěma motocykly a jednou čtyřkolkou. Máme také jednoho zahraničního jezdce, Itala Jacopa Ceruttiho. Patřím k lidem, kteří si dokážou reálně zhodnotit možnosti a schopnosti svých jezdců v týmu. Proto si myslím, že základním úspěchem celého týmu je Dakar ve zdraví dokončit, to znamená projet závěrečnou cílovou rampou.

Fotogalerie

Za nějaké to umístění byste se ale asi nezlobil?
Pokud hodnotím jednotlivě, myslím si, že úspěchem Jacopa by bylo umístění v první patnáctce celkového pořadí motocyklů. Radost bych určitě měl z pozice do 20. místa pro Milana Engela, který jede na KTM 450, a čtyřkolkář Tomáš Kubiena by měl mířit svým výkonem na pozici mezi prvními deseti jezdci v kategorii čtyřkolek. Ale známe to z minulosti, Dakar je vždy nevyzpytatelný.

Ervín Krajčovič

  • Po ukončení kariéry profi jezdce v roce 1997 se stal manažerem mladé krve. Ta bude závodit od 2. do 14. ledna v Jižní Americe.
  • Reprezentoval Česko na mezinárodních motokrosových závodech a v seriálu mistrovství světa. K motorkám a závodění ho přivedl otec, první závod jel v šestnácti letech.

Jací jsou podle vás Češi motorkáři oproti světu?
Na silnicích vnímám spíš dobré řidiče než ty špatné, ale obecně bych viděl největší problém ve zkušenostech. Motocyklový boom u náš přišel později, takže se teprve učíme toleranci. Samostatnou a bohužel smutnou kapitolou je přeceňování schopností mladíků za řídítky silných motorek. Proto fandím různým motocyklovým školám a jezdeckým kurzům s instruktory. To je ta správná cesta k bezpečnosti motorkářů u nás.

Sám máte za sebou bohatou sportovní kariéru...
Jezdil jsem od roku 1980. Kariéru aktivního motokrosového jezdce jsem ukončil v roce 1997. Každý, kdo něco dělá, dokáže pochopit, že za těch 30 let mé kariéry motocyklového závodníka byly okamžiky, kdy jsem měl chuť se vším praštit a pověsit helmu na hřebík. Jenže když ty motorky milujete, nic na světě vám nedovolí je opustit.

Jakého úspěchu si historicky nejvíce ceníte?
Asi největšího úspěchu jsem dosáhl svým jedenáctým místem v celkové klasifikaci mistrovství světa družstev (Poháru národů) v roce 1986 v Maggiore nedaleko Milána.

Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Petra Justa: Pod Tatrami

Petr Just, politolog, Metropolitní univerzita Praha
vydáno 19. ledna 2019  5:55

Slovensko je stále výrazně ovlivněno loňskou vraždou novináře Jána Kuciaka, píše Petr Just ve sloupku pro deník Metro.  celý článek

Zranění z Troji mohli dostat peníze dříve

Lávka v Troji padla v prosinci 2017. Oběti jsou dodnes bez koruny.
vydáno 18. ledna 2019  12:20

Oběti pádu trojské lávky dostanou zatím jen zálohu. Pojišťovna ji navíc možná vyplatí později, než slibují radní.  celý článek

Nový hlas v devíti stanicích metra

Stanice metra Budějovická
vydáno 18. ledna 2019  5:55

Hlášení pro nevidomé mají premiéru na Muzeu, Jinonicích i Karlově náměstí.  celý článek

Mladí filozofují, staří rovnou třídí

Ilustrační snímek
vydáno 17. ledna 2019  13:25

Sáčky, plastové krabičky, papír. Na třídění odpadu jsme kabrňáci.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám