Letos tomu bude už 30 let, co byl otevřen v Česku první supermarket. Mana holandské společnosti Ahold v Jihlavě do svých prostorů vpustila první zákazníky 6. června 1991. O týden později se pak přidala i Praha. S navyšováním jejich počtu přišla nejen konkurence, ale i snaha získat co nejvíce zákazníků. I díky lákavým nabídkám.
Ve schránce
|
Češi platí za milovníky akcí. V tuzemsku je týdně publikováno v průměru 163 akčních letáků, přesto to stačí jen na třetí místo v Evropě. Před námi je Polsko (190) a hlavně Německo, kde se vydává až čtyřnásobné množství, konkrétně 412 letáků. Za Českem pak podle aktuálních dat následují Rakousko a Slovensko.
Průměrný počet stran letáků je 34 a jejich nejčastějšími čtenáři jsou ženy ve věku 35 až 44 let. Data zahrnují tištěné i elektronické letáky. „Naše společnost týdně roznese až 20 milionů kusů letáků. Co se počtu stran týče, v tištěných letácích pozorujeme nárůst počtu stran meziročně v průměru o 10 procent,“ říká Ondřej Vaňka, místopředseda představenstva První novinové společnosti, která má po celé republice na 14 tisíc prodejních míst a osm tisíc doručovatelů.
Z dat plynou i zajímavá fakta o alkoholu, jenž je v Česku nejpropagovanější kategorií. „V rámci nějaké cenové hladiny, kvality a několika značek volí Češi piva dle aktuální akce a dostupnosti,“ říká Petr Miklík, Product & Marketing Manager serveru Kupi.cz, a dodává: „K nejoblíbenějším druhům tvrdého alkoholu u nás patří Tuzemák.“