metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 4 °C

Středa 7. prosince 2022. Svátek má Ambrož, Benjamin

Větší foto
Pražská integrovaná doprava | foto: MAFRA

Integrovaná doprava. Spoje kvůli ní ovšem také ubývají

  10:01
Hranice pole působnosti Pražské integrované dopravy se posouvají závratnou rychlostí. Většina plochy Středočeského kraje je již de facto součástí Prahy a je sem možné dojet na jeden jediný lístek. Změny, které takzvaná integrace jednotlivým okresům přináší, jsou povětšinou pozitivní. Není tomu však vždy. Problém nastává tehdy, pokud se organizátor dopravy Ropid rozhodne některé spoje dodatečně osekat.

„Větší množství drobných úprav jízdních řádů proběhne tuto neděli v okolí Mladé Boleslavi a na Příbramsku a Hořovicku. Zde dochází na základě požadavků jednotlivých obcí k mírné redukci množství spojů,“ informuje Ropid na svém Facebooku. Jeho sdělení však vyvolalo otázky několika uživatelů této sociální sítě. Ti nevěří, že by si nějaké město či okres záměrně objednaly méně autobusů. „To jako vážně prosily obce, aby k nim jezdilo míň spojů?“ zeptal se na facebookovém profilu organizátora dopravy uživatel Marek Pešl. Organizátor dopravy na jeho otázku obratem reagoval: „Zmíněné obce vznesly požadavek na snížení plateb za dopravní obslužnost spojených s redukcí spojů do nich zajíždějících. Obce tedy opravdu nechtějí, aby k nim jezdilo tolik spojů, protože na tyto spoje musí vynakládat finanční prostředky.“

O čtyřicet linek méně
O tom, že integrace v některých případech přinášejí cestujícím nepříjemnosti, deník Metro informoval již v minulosti. Když došlo v prvním pololetí loňského roku na zahrnutí severní části oblasti Kolínska, Kutnohorska a Uhlířskojanovicka, zmizelo z jízdních řádů 41 linek v systému Středočeské integrované dopravy. Na dvanácti pražských linkách a šesti středočeských byl pak upraven provoz. Stalo se tak nejen kvůli omezování nákladů na provoz, ale také proto, že měl Ropid za úkol hlavně v dotčených oblastech provázat autobusové a vlakové spoje.

Ušetří i cestující
Díky integraci ale mnohdy ušetří nejen okres či kraj, ale také cestující. Když se předloni k Pražské integrované dopravě připojilo Příbramsko, místní vyzbrojení Lítačkou prakticky ze dne na den začali platit místo osmdesáti korun za lístek pouze 54 korun.

Vlašimsko a Posázaví
Další oblastí, která v nejbližší době projde integrací, je Kácovsko. Ta se ale cestujících příliš nedotkne, protože oblast kolem Kácova doznala změn včlenění do systému pražské dopravy již loni v srpnu.

„Linka 487 dozná pouze kosmetických změn, upraveny budou polohy vybraných spojů a některé spoje budou nově zajíždět v Kácově k železniční stanici. Svou tvář kompletně změní i linka 794. Z Holšic a Zlivu dojede linka do Kácova, odkud se pak vydá přes Vranice a Střechov do Trhového Štěpánova a dále přes Javorník do Vlašimi,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Lucie Bílá i Lipo. Letošních vánočních písniček je jako ozdob na stromečku

vydáno 7. prosince 2022  5:11

Jako kdyby se čertovi roztrhl pytel a z něj vyskákaly vánoční písně. Tak to vypadá o adventu roku 2022.  celý článek

Dáváte si novoroční předsevzetí? Zkuste se v nich zaměřit na svou kariéru

vydáno 6. prosince 2022  14:09

S čím a jak začít? Přinášíme vám článek a v něm sedm tipů, jak na to můžete jít.  celý článek

Strkejte si ruce do kyblíků s ledem, brzy vám bude hej, radí biohacker Libor Mattuš

vydáno 6. prosince 2022  13:59

S biohackerem Liborem Mattušem se potkáváme na konferenci o štěstí v práci, kde zvědavým přihlížejícím popisuje příznivé účinky chladu na tělo. Okamžitý...  celý článek

Období až opulentních hostin se blíží, dají se zvládnout bez těžkostí

vydáno 6. prosince 2022  6:00

Chcete se po svátcích vejít do svého oblečení? Na přibírání má vliv nedostatek spánku, kila naskáčou i po alkoholu.  celý článek