metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 11 °C

Čtvrtek 25. dubna 2024. Svátek má Marek

Jak platíme online? Twisto spojilo síly s Mastercard, Heurekou a APEK na nejrozsáhlejším průzkumu platebních trendů v Česku

  12:24
Praha 12. září 2022 (PROTEXT) - Twisto ve spolupráci s platební společností Mastercard, srovnávačem Heureka a Asociací pro elektronickou komerci (APEK) připravuje průzkum Platební trendy roku 2022. Jedná se o nejrozsáhlejší průzkum placení online v Česku, který odhalí, jaké mají čeští zákazníci při nákupu na e-shopech možnosti a jaké platební metody nejčastěji využívají e-shopy. Aktuální výzkum navazuje na předchozí průzkum Český košík roku, ve kterém Twisto společně s Mastercard a Heurekou hodnotilo české e-shopy. Výsledky nového průzkumu Platební trendy roku 2022, který provede agentura Ipsos, zveřejní Twisto v průběhu října.

V rámci průzkumu Platební trendy roku 2022 se Twisto obrací jak na e-shopy, tak na zákazníky e-commerce. Chce získat pohled na placení na internetu z obou perspektiv. Zároveň také oslovuje provozovatele platebních bran, aby výsledný obrázek o platbách v české e-commerce byl co nejkomplexnější. Výsledky Twisto společně s partnery představí v první polovině října letošního roku.

„Twisto v roce 2013 přišlo na trh s vizí, že zlepší a zjednoduší zákazníkům nakupování na e-shopech. Nyní po devíti letech chceme zjistit, jak jsou zákazníci s nabídkou platebních metod v internetových obchodech spokojeni, jak vyhovuje jejich potřebám, jak na ně reagují e-shopy a jestli se svým přístupem přibližuje Česko trendům, které vidíme na západních trzích,“ vysvětluje Jan Hanzlík, CZ Country manager v Twisto. „Vyzýváme proto všechny podnikatele s e-shopy i zákazníky k zapojení do průzkumu, aby nám pomohli podat co nejvěrnější obraz českého e-commerce. Z výsledků studie pak budou těžit všichni.“

Do průzkumu se zapojí největší jména v byznysu: Mastercard a Heureka

Partnery průzkumu Platební trendy roku jsou společnost Mastercard i české srovnávač Heureka, kteří společně s Twistem stáli i za dřívější studií Český košík roku, na kterou aktuální průzkum navazuje.

„Průzkum platebních trendů nám nabídne unikátní vhled do toho, kam česká e-commerce v minulých měsících a letech pokročila. Ze strany zákazníků vnímáme čím dál markantnější apel na obchodníky směrem ke zjednodušení celého nákupního a platebního procesu. S tím, jak objem online nákupů v posledních letech narostl, je pro Čechy komfort celého procesu odbavení a platby stále důležitější. Nové platební metody, jako právě spuštěná služba Click to Pay umožňující placení online na jedno kliknutí, tak mají potenciál přinést do oblasti komfortu svěží vítr a do budoucna nový tržní standard,“ říká Michal Čarný, generální ředitel Mastercard Česká republika a Slovensko.

„Česká e-commerce prodělala v posledních letech velmi turbulentní období. I když byl podle naší pravidelné analýzy obrat e-shopů v druhém čtvrtletí jen 9 % pod úrovní loňského rekordního roku, další zatěžkávací zkoušky tento segment teprve čekají. Tím spíše je důležité znát a zjišťovat informace o chování zákazníků i samotných e-shopů, protože každá nová zjištění a pochopení trendů pomohou trh posunout opět trochu dál,“ říká Honza Mayer, managing director nákupního rádce Heureka.cz a Heureka.sk a dodává: „Jsme rádi, že u tohoto průzkumu můžeme být.“

Partnerem průzkumu Platební trendy roku 2022 je také česká Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ta sdružuje více než 600 českých podnikatelů a firem, kteří působí v segmentu e-commerce.

„APEK sleduje vývoj platebních metod na českém e-commerce trhu dlouhodobě. Víme proto, že v uplynulých letech došlo k velkým změnám a růstu důvěry v on-line řešení. Jsme tedy velmi rádi součástí projektu Platební trendy v e-commerce, jelikož naše asociace dlouhodobě podporuje všechny iniciativy, které místní on-line prostředí posouvají kupředu. Pro celý trh budou výstupy projektu jistě velmi přínosné a pomůžou k dalšímu rozvoji české e-commerce,“ dodává Jan Vetiška, výkonný ředitel APEKu.

Twisto jako pozorovatel českých e-shopů

Twisto pravidelně provádí průzkumy českého e-commerce sektoru a představuje aktuální trendy. Začátkem letošního roku například společnost zjistila, že 60 % Čechů nakupuje online každý měsíc nebo že čtvrtina nakupujících stále využívá k placení čím dál zastaralejší dobírku. Průzkum Platební trendy roku navazuje na dřívější studii Český košík roku, která vycházeli mezi roku 2014 a 2020. Jejím cílem bylo sledování trendů v e-commerce a hodnocení kvality 100 největších e-shopů v Česku.

„Český košík roku během čtyř ročníků odhalil velice rychlý vývoj e-shopů v České republice. Jejich kvalita se za posledních několik let řádově zvýšila a nyní v tuzemsku pozorujeme velice dobrý standard. Nově jsme se rozhodli zaměřit speciálně na platby. V tomto rozhodnutí nás podpořily i výsledky našeho jarního průzkumu, podle kterého 25 % Čechů stále považuje dobírku za nejlepší způsob platby při online nákupu. Vidíme zde proto obrovský potenciál a prostor pro osvětu, a tak vznikly Platební trendy roku. I s přihlédnutím k ekonomické situaci se obchodníci bojí začít nabízet nové platební metody, i když by jim pomohly vyprázdnit přeplněné sklady a rozšířit zákaznickou základnu,“ vysvětluje Hanzlík. Dodává, že formát Košíku roku i nadále pokračuje na polském trhu, který je více dynamický.

Více o službě Twisto

Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a už v roce 2013 jako první v ČR zavedlo odložené platby, známé také pod zkratkou BNPL (buy now pay later, nakupuj teď, plať později). Díky funkci Twisto Pay lze na jedno kliknutí, bez registrace a zdarma platit internetové nákupy, na jejichž úhradu mají zákazníci 30 dní. Registrovaní uživatelé pak mají možnost využít k placení Twisto kartu (vydanou Mastercard) – virtuální nebo fyzickou, zaplatit mobilem díky Apple Pay nebo Google Pay, vyrovnat faktury jejich vyfocením nebo snadno rozdělit společný účet mezi kamarády s funkcí Twisto Split. Splatnost nákupů s Twisto účtem je 45 dní. Twisto také umožňuje nákup na splátky s okamžitým schválením a Nákup na třetiny bez navýšení. V roce 2018 firma úspěšně vstoupila také na polský trh. V roce 2021 Twisto koupil australský fintechový lídr Zip, český fintech se tak stal centrální součástí jeho evropské strategie. www.twisto.cz

Hlavní zprávy

Hovoríte po engliš? Češi nejsou žádní lingvisté, někteří politici obzvláště

vydáno 25. dubna 2024  5:16

S výukou jazyků to nebylo po roce 1989 snadné. Ruštinářů bylo jako psů, na západní jazyky se někde přeškolovali také učitelé, kteří měli problém i s...  celý článek

Škůdci pronásledující i zvířata. Na Slovensku teď trápí psy takzvaný srdeční červ

vydáno 24. dubna 2024  13:08

Touha zachraňovat a pečovat je člověku vlastní. Projevilo se to i v životě paní Kateřiny z České Lípy, když objevila na sociálních sítích fenku, která...  celý článek

Rodiče, myslete na sykavky i vibranty svých potomků. Jednou vám za to poděkují

vydáno 24. dubna 2024  5:40

Málokterý dospělý mluví krásně precizně, ostatně každá druhá „tvář z televize“ má co dohánět, alespoň podle klinické logopedky Gabriely Kubíkové. Většina...  celý článek

Důležité je přijmout svoji identitu a bojovat za svá práva, říká manažerka Klára Sobotková

vydáno 23. dubna 2024  18:30

Ve světě, kde dominovali muži, se odvážila zaujmout klíčové pozice. Klára Sobotková se stala průkopnicí průmyslového sektoru v České republice. Od roku...  celý článek