Při cestování metrem raději sedíte, nebo stojíte? Sedíte-li, v jakém směru nejraději? Když sedíte na jednosedačce, o co se opíráte? Pokud stojíte, omezují vás nějak cestující, kteří na jednosedačkách sedí otočeni bokem? Tyto a další otázky nyní pokládá dopravní podnik cestujícím v rámci nové ankety na svém webu. Jejím úkolem je zjistit, zda by lidé v soupravách metra ocenili otočení některých sedaček o devadesát stupňů.
„Jednosedačky otočené bokem ke směru jízdy testujeme ve dvanácti soupravách metra na linkách A a B. Jaké jsou preference a zpětná vazba cestujících by měly ukázat výsledky on-line ankety, kterou ve čtvrtek spouštíme,“ říká pro deník Metro šéf komunikace dopravního podniku Daniel Šabík.
Anketa poběží do půlnoci 30. dubna a měli by se jí ideálně zúčastnit ti cestující, kteří pražské metro využívají alespoň jednou týdně. Deník Metro si měl možnost dotazník proklikat o pár dní dříve. Ověřili jsme si například, že z jedné IP adresy není možné v anketě hlasovat opakovaně.
„Výsledky ankety budou známé na začátku května. Na jejich základě se představenstvo dopravního podniku dále rozhodne, jak bude postupovat s otáčením jednosedaček ve vlacích 81-71M, které jezdí na linkách A a B. Případné otáčení pak budeme provádět během údržby a technických revizí vlaků, aby nevznikaly zbytečné vícenáklady,“ dodává pro Metro Šabík.
Otočení jednosedaček je možné právě jen ve zmiňovaných v vlacích typu 81-71M. V soupravách M1, které jezdí na lince C, to možné není. A to vzhledem k jiné dispozici samotných sedaček, způsobu jejich upevnění a prostoru ve vagonu.
„Další odpovědi z této ankety nám poslouží také při rozhodování o údržbě či výměnách sedaček ve vlacích metra nebo při jejich uspořádání v nových autonomních vlacích, které budou jezdit na linkách D a C. Relevantní, a především realizovatelné náměty na zlepšení komfortu při cestování metrem, které dostaneme, budeme s kolegy postupně zpracovávat do pilotních projektů,“ slibuje Šabík.
Aktuální sedačková anketa dopravního podniku není zdaleka poslední. Podobný formát chce dopravce využívat i v budoucnosti.
„Tento nástroj se nám dobře osvědčil například při výběru námětu muralu během modernizace stanice metra Opatov. Kolegům z Ropidu zase při testování nového formátů map. Další anketu mezi cestujícími letos chystáme pro výběr nového hlasu pro autobusy a tramvaje,“ upřesňuje pro deník Metro Šabík.
Společně s Ropidem bude dopravce v létě testovat ve stanicích metra Háje a Palmovka i nový design jednotného informačního systému. Také na toto téma dopravce chystá anketu. „Chceme více zapojovat cestující, ptát se na jejich názor v oblastech, které přímo souvisí s uživatelskou přívětivostí nebo komfortem cestování,“ uzavírá Šabík.
V anketě dopravního podniku můžete hlasovat pod tímto odkazem ZDE.
Otočené sedačky zbrzdila pandemie. Posunuté sezení má příznivce i odpůrce
|