Na první pohled to člověka zarazí. V dlouhém podchodu pod Jižní spojkou je ocelová konstrukce, která podpírá mohutné betonové těleso silnice. Je třeba si dělat starosti? Deník Metro to zjišťoval u Technické správy komunikací (TSK).
Kdyby Česko nebylo v lockdownu, lidé by tudy chodili třeba na fotbal. Trojitý podchod z Vrbovy ulice vede na hřiště Braníku a Kačerova. Nejprve podejdete dvoje železniční koleje a pak následuje dlouhý podchod pod Jižní spojkou. Právě ten je provizorně podepřen. „Mostní objekt byl v minulosti rozšířen. Úprava slouží jako součást nájezdu na převáděnou komunikaci od čerpací stanice. Nosník, který byl již v loňském roce zajištěn, byl původně krajním nosníkem a stal se nejslabším článkem mostu,“ vysvětluje Barbora Lišková, mluvčí TSK.
Důvodem preventivního zabezpečení je již nefunkční izolace a zatékání do konstrukce mostku. „Rozhodli jsme k zajištění nosníku na základě odborné prohlídky mostu, aby nemusel být podchod uzavřen. Toto je pouze dočasná konstrukce. V horizontu několika let připravujeme opravu tohoto objektu společně s dalšími objekty na Jižní spojce,“ avizuje Lišková.
Další opravy pražských mostů- V následujících dnech si dejte pozor na dopravní omezení. Rekonstrukci potřebuje nejen mostek v Braníku. Kvůli špatnému stavu bude podepřen například most přes dálnici D10 v ulici Bystrá. Práce začnou zítra a skončí do 15. června.
- Podepření mostu provede Technická správa komunikací na několikrát. Provoz bude zachovaný vždy dvěma jízdními pruhy, které se pouze vychýlí ze své osy a posunou do strany. Pouze v poslední fázi bude v noci provoz zúžený v každém směru pouze do jednoho pruhu. V budoucnu by měl být nynější most nahrazen novým.
- Technická správa komunikací 12. dubna zahájí i opravu mostu, který převádí severojižní magistrálu na Chodově přes ulici Pod Chodovcem. Práce by měly skončit v srpnu, dopravní omezení má trvat 130 dnů ve dvou stejně dlouhých částech, vždy s uzavírkou na polovině mostu.
|