„V případě urychlení přípravy projektu lze uvažovat o výstavbě v letech 2024 až 2026. Podmínkou takového urychlení je stabilizace technického řešení podrobnou studií během roku 2019 a schválení změny územního plánu do roku 2021,“ píše se v materiálu, který Scheinherr se svými kolegy schválil. Náklady se podle něj odhadují na předběžných 720 milionů korun.
Koleje z Motola na Vypich nejsou jediné, které mají v následujících letech vzniknout. Praha s dopravním podnikem rovněž pracují na studii tratě z Pražského povstání na Pankrác a dále na Budějovickou. Ta by mohla začít vznikat v roce 2025. V plánu je také nová trať do Slivence a do Libuše. Z tratí směřujících do Středočeského kraje se v současnosti připravuje pouze trať z Kobylis do Zdib. Zvažované koleje do Jesenice či Průhonic zatím nejsou podle radních na pořadu dne.