metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 14 °C

Čtvrtek, 4. března 2021. Svátek má Stela.
Negrelliho viadukt na grafice z roku 1854.
Dalších 6 fotografií v galerii
Negrelliho viadukt na grafice z roku 1854. | foto: archiv MF DNES

Karlínský viadukt čeká oprava, dva roky po něm vlaky nepojedou

14. května 2017  11:16 Robert Oppelt
Začíná dlouho plánovaná rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Kvůli rozsáhlé opravě nebudou vlaky přes most jezdit na Masarykovo nádraží a­ budou končit v zastávce Praha-Bubny.

Větší omezení pro cestující ale pravděpodobně začnou platit až v srpnu. „Podepsali jsme smlouvu se sdružením firem Hochtief, Strabag a Avers na opravu mostu a začali firmám předávat staveniště,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. Firmy teď místa kolem slavného viaduktu oplocují a­ připravují se na zahájení prací.

Fotogalerie

Rekonstrukce druhého nejstaršího mostu v Praze bude trvat šestadvacet měsíců a přijde SŽDC na téměř 1,5 miliardy korun.

Její začátek komplikovala jednání s majiteli pozemků v­ okolí autobusového nádraží Florenc či spory o pozemky pod mostními oblouky. Právě odtud už zmizely garáže i dílny, od úterý je uzavřené i parkoviště u křížení mostu se Sokolovskou ulicí. Zpod jednoho z oblouků zmizela i rázovitá hospůdka U Fandy.

Negrelliho viadukt

  • Stavba je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a­ v ­současné době druhým vůbec nejstarším pražským mostem přes Vltavu.
  • Most podle projektu Aloise Negrelliho byl do provozu uveden v­ roce 1850.
  • Most je dlouhý 1110 metrů. Do roku 1910 byl nejdelším mostem Evropy.

Stavba pro letošní rok znemožní i konání Léta pod viaduktem, festivalu, který loni otevřel a oživil jinak nevábná místa kolem mostu.

Práce budou znamenat i­ značná omezení pro cestující. Pravděpodobně už od srpna budou vlaky od Kladna zastavovat na nově vybudované zastávce Vltavská, která bude přímo u stejnojmenné stanice metra trasy C. Vlaky od Kralup budou opravovaný most objíždět přes nádraží Holešovice.

V metropoli nebude podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala zavedena žádná speciální náhradní doprava. O cestující se na Vltavské postará linka C nebo tramvajová linka 14. Vznik zastávky Vltavská je také určitým testem. Pokud se osvědčí, nevylučuje Ropid, že by zde zůstala natrvalo. Umožňovala by přímý a­ pohodlný přestup na metro podobně jako před časem vybudovaná zastávka na Kačerově.

Komentáře

Hlavní zprávy

Praktičtí lékaři očkují bez humbuku. Pacienty dobře znají

Lékař Petr Šonka
vydáno 3. března 2021  17:53

Nad debatami kolem očkování a vakcín kroutí mnozí praktičtí lékaři nevěřícně hlavou. Nechápou například odpor vůči produktu od firmy AstraZeneca. „Po...  celý článek

Pražský realiťák roku: Ceny nemovitostí porostou pořád

Iztok Toplak, Pražský Realiťák roku
vydáno 3. března 2021  16:16

Iztok Toplak je ve svém oboru nejlepší v hlavním městě. Alespoň podle čerstvých výsledků soutěže Realiťák roku, ve které se na základě hlasů zákazníků a...  celý článek

Jak sebou pan Josef Schelinger praštil na ledu a co z toho bylo

Pamětní deska na domě, kde žil zpěvák Jiří Schelinger a na kytaru učil jeho... PRAHA? AHA!
vydáno 3. března 2021  13:42

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Komerční sdělení

Opusťme dobu „pokřídovou” a vstupme do éry interaktivního vzdělávání

Je potřeba opustit dobu „pokřídovou” a vstoupit do éry skutečně interaktivního...
vydáno 3. března 2021  11:57

Po uplynulém roce, kdy byli žáci, studenti i učitelé nuceni přejít na distanční výuku a naučit se pracovat s novými nástroji, by se mohlo zdát, že...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám