metro.cz

Počasí v Praze

-2 °C / 14 °C

Sobota, 16. února 2019. Svátek má Ljuba.
Výstavba v lokalitě Milíčovský háj - jih a východ
Větší foto
Výstavba v lokalitě Milíčovský háj - jih a východ | foto: Skanska.czMetro.cz

Kde domov můj? V háji, parku i zahradě, slibují nové projekty pro bydlení

19. února 2018  11:55 David Halatka Metro.cz
Češi touží bydlet tam, kde to voní lučním kvítím. A developeři podle toho místa pojmenovávají.

Nyní prodejci chytají vlnu a doslova se perou o klienty, jejichž preference a nálady se v posledních letech nápadně proměňují.

„Lidé už nechtějí bydlet v rezidencích, towers a centrech, nýbrž v zahradách a hájích,“ registruje Marcela Fialková ze společnosti Central Group. A skutečně. Letmým otevřením nabídky významných tuzemských developerů na nás vyskočí nejrůznější letňanské zahrady, sluneční města, čakovické parky, modřanské háje.

„Háj, to je nádherné libozvučné slůvko, které evokuje klidné rodinné bydlení,“ vysvětluje marketingový expert Andrej Slivka. Zároveň ovšem podotýká, že sázka na češtinu stále ještě nevítězí tam, kde jde o byznys, ten stále lépe evokují anglicismy. „Sám pracuji v kanceláři Meteor Office Centre,“ podotýká Slivka. David Jirušek z Finepu si zase všímá pozoruhodného rozdílu v preferencích klientů z Prahy a těch mimopražských. „U Pražáků obecně platí, že si vybírají lokalitu, ve které vyrostli, kde mají rodinu, přátele, doktora, oblíbenou hospodu – když prožiju mládí třeba na Proseku, bytový projekt s názvem Prosek Park ve mně doslova rozsvítí kontrolku,“ přibližuje.

U mimopražských klientů, kterým se po přistěhování do metropole někdy nepěkně říká „náplavy“, jde mnohem méně o emoce. „Takoví zákazníci si relativně více všímají dopravní dostupnosti, obslužnosti a infrastruktury v okolí,“ podotýká Jirušek. Tito klienti se podle něj mohou mnohem spíše chytnout na neutrálnější pojmenování projektu, jako je třeba Rezidence Vrchlického nebo Element Letňany.

O tom, že Češi mají v dobrém slova smyslu svoji hlavu, hovoří i Matyáš Hančl z developerské společnosti Ekospol. „My jsme se vždy snažili pojmenovávat naše projekty bez zbytečného marketingového přikrášlování či novotvarů,“ uvádí.

Podle Hančlových zkušeností si zákazníci Ekospolu vybírají projekty v drtivé míře podle lokality. Tomu odpovídají názvy projektů jako Panorama Kyje či Michelské zahrady.

Komentáře

Hlavní zprávy

RECENZE: Nedotknutelní, ale i zbyteční

Nedotknutelní si dělají legraci z cévkování, opery, boháčů i lidí na podpoře.
vydáno 15. února 2019  14:42

Může se mi líbit snímek, který jsem už jednou v kině podstatně lépe zpracovaný viděl?  celý článek

Doba remaková. Hollywood se k smrti bojí originálních filmů

Hvězda se na plátnech zrodila již počtvrté.
vydáno 15. února 2019  12:37

Předělávky pár let starých trháků vládnou kinům. Diváky ale umějí také pěkně namíchnout.  celý článek

Sloupek Petra Justa: Mazat, či nemazat?

Petr Just, politolog, Metropolitní univerzita Praha
vydáno 15. února 2019  11:11

Nepáchá větší škody naopak šíření hoaxů? Pokládá si ve svém sloupku pro deník Metro politolog Petr Just.  celý článek

Pixar oslavuje v Holešovicích

Výstava ke 30. výročí Pixaru na Výstavišti v Holešovicích
vydáno 15. února 2019  5:54

Ke 30 letům si známé animační studio nachystalo výstavu. Ta začíná právě dnes.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám