Není špatné počasí, je jen špatné oblečení. Zazimovat kolo jen proto, že sněží, fouká a mrzne, znamená, že se připravíte o neopakovatelné zážitky. I v zimním období jsou místa, která stojí za to procestovat na dvou kolech s lidským pohonem.
Starší zimní ponožky ochrání váš mobil
Samozřejmě chce to jinou výbavu než v horkém létě, ale užijete si. Vyplatí se pořídit si dobrou, ne moc velkou termosku. Ty kvalitnější udrží i v minusových teplotách horký čaj opravdu horký i po pěti a více hodinách.
Rady a triky
|
Na delší trasy neuškodí ani powerbanka kvůli udržení provozuschopného mobilu (ne kvůli surfování, ale kvůli případnému přivolání pomoci). Dobrou zkušenost mám v zimě i s tím, že si mobil schovávám do starší zimní ponožky. Vydrží i bez dobíjení mnohem déle.
Pro vyznavače skvostů české architektury
Jakou trasu si zvolíte, to záleží čistě na vás. Zkuste třeba cyklistice zaslíbený kraj mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Uchopíte-li ho jako výlet za staviteli a projektanty, máte užitečné protažení těla spojené s osvěžením ducha. Bedekry sice zvou více do Hradce, „salon republiky“ je už docela provařené rčení, ale město, jehož podobu ovlivnil architekt Josef Gočár, je na zimní architektonickou obhlídku ideální. Už proto, že i jinak nadšení hradečtí cyklisté jsou v tento čas obvykle v domácím teple.
Šlapejte s fantazií
Podobně jsou na tom Pardubice, které mají spíše perníkářskou pověst. Jenže také tady je na co koukat, a když nasměrujete bicykl do centra města k Machoňově pasáži, budete si připadat třeba jako v Bruselu v Galeries Royales Saint-Hubert. Když tedy trochu zapojíte obrazotvornost. Mezi oběma východočeskými městy objevíte malou rybníkářskou krajinu, podobně jako na Třeboňsku. Napočítáte tu dobrých třicet vodních ploch. Některé názvy, jako Matka či Čeperka, jistě pobaví. Kromě toho také kouřící opatovická elektrárna má v zimě určité neekologické kouzlo.
„Obalová technika“ na zimní cyklovýletSystém „cibule“ neplatí jen pro zimní běhání, ale i na kolo. Pokud trávíte v sedle celý mrazivý den, počítejte s tím, že nebudete osm až deset hodin jen šlapat do pedálů. Místo klasických cyklobot se vyplatí dobré zimní turistické „pohorky“. Do nich dvoje ponožky. Čeká-li vás spíše otevřená krajina se studeným větrem, čím víc vrstev na sobě máte, tím líp. Rukavice se vyplatí jedny zateplené cyklistické, přes ně dobré lyžařské. Na nohy stačí tři vrstvy (klidně dvoje termospodky, navrch zimní cyklistické kalhoty). A nahoru? Záleží na tom, co unesete. Včetně bundy se dá jezdit i s pěti až sedmi vrstvami. Když započítáme třeba i bederní pás, kuklu a čepici, obalíte tělo klidně i patnácti kusy oblečení. |