Jihočeský kraj mění po 15 letech své logo. Nově jej bude symbolizovat nápis s ikonou bodu, kterou používají mapy na webu Google. Nové logo bude kraj používat od příštího roku. Novinářům to dnes řekli zástupci vedení kraje i autoři vizualizace.
"Zhruba po 15 letech jsme se rozhodli vyměnit logo kraje. Staré už nás trochu limitovalo na sociálních sítích a ve všech moderních technologiích. Logo budeme používat v mailech, na sítích i v klasických dopisech," uvedl jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS). Název Jihočeský kraj je v novém logu napsán písmem Ema, které vytvořili grafici. Jméno nese po operní pěvkyni Emě Destinnové, jež žila na jihu Čech ve Stráži nad Nežárkou na Jindřichohradecku.
Za názvem Jihočeský kraj je pak takzvaný pin nebo-li bod, který je vizuálně totožný s tím, jaký používá vyhledávač Google v mapách. "Logo je velmi efektivní i v tom, že symbolizuje cestovní ruch, který k našemu kraji patří," uvedl Kuba. Základní variantou loga je bílý nápis na zeleném podkladu. Ale autoři nevylučují ani jinou barevnou kombinaci.
"Důležité bylo, abychom s logem mohli pracovat v moderní, digitalizované podobě úřadu. Nová vizuální identita je určena i pro všechny organizace kraje," uvedl ředitel jihočeského krajského úřadu Lukáš Glaser.
Jihočeský kraj se rozkládá na území více než 10.000 kilometrů čtverečních. V regionu žilo podle údajů Českého statistického úřadu na konci letošního prvního pololetí 652.972 obyvatel. Znamená to, že jižní Čechy mají nejnižší hustotu zalidnění ze všech krajů v republice. "Za 15 let se svět výrazně posunul. Nové logo nemění život v kraji, ale chtěli jsme, aby bylo součástí naší identity," řekl Kuba.