„Když mi Martin dal informaci o tom, že mu prasknul řetěz, nechtěl jsem tomu věřit. Opravdu. Bohužel ale k tomu došlo, jedná se o naprosto, ale naprosto ojedinělou závadu,“ smutnil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.
Michek odstupuje z 15. průběžného místa. V úterý sice bloudil, ale vše zvládl a dojel na výborné deváté příčce. Ve středu na 288. kilometru musel náhle zastavit.
„Při jízdě jsem najednou trochu nadskočil, obešlo se to naštěstí bez pádu. Bohužel, cesta pro mě skončila. Rozškubl se mi řetěz. Nevím, jestli se mi tam dostal kámen nebo něco jiného, nevím. Teď to bolí, ale dělal jsem maximum,“ popsal první momenty Martin Michek, který nedokončí slavnou soutěž poprvé v jeho kariéře.
V předchozím ročníku skončil na celkovém 10. místě, čímž vyrovnal české historické maximum. Stejné místo vybojoval v roce 2021, před dvěma lety byl jedenáctý.
„Koukali jsme na video a patrně se jedná o kámen, který ho roztrhl. Nikdy by mě nenapadlo, že bychom mohli vypadnout na takovou věc. Řetěz preventivně měníme jednou za Dakar, nejlépe v polovině. Využíváme silnější verzi, než které jsou běžně k vidění na motokrose nebo enduru. Na Dakaru se může stát cokoliv, furt z toho nemám slov. Martin tak po pěti skvělých ročnících nedokončí první Dakar v kariéře,“ dodal Ervín Krajčovič, šéf týmu.