Nově instalované natrolejovací stříšky v zastávkách a na konečných pak zajistí automatické napojení sběračů na trakční vedení.
„Nové technologie nám otevírají cestu k modernizaci a ekologizaci stávajících linek MHD,“ říká ředitel Dopravního podniku města České Budějovice (DPMČB) Slavoj Dolejš. „Linka 15 je začátek, bezemisní vozidla jako trolejbusy a elektrobusy chceme rozšiřovat i na další linky, aby veřejná doprava v Českých Budějovicích byla co nejšetrnější k životnímu prostředí.“
Linka 15 se připojuje k pěti denním a dvěma nočním trolejbusovým linkám v Českých Budějovicích. Čtrnáct trolejbusů Škoda 33 Tr je součástí dodávky 35 vozidel, na kterou dopravní podnik získal podporu z evropských fondů.
„Linka 15 propojuje České Vrbné a zejména severní části sídliště Vltava se sídlišti Máj a Šumava, déle také s Lineckým předměstím, Poliklinikou Jih a českobudějovickou nemocnicí bez průjezdu centrem. To je možné přes spojnice Na Dlouhé louce a Mánesovu, nad kterými právě troleje nevedou,“ doplňuje mluvčí DPMCB Barbora Fišer.
Se změnou vozů na lince 15 dojde i částečné úpravě jízdního řádu na této lince. Změny si cestující mohou najít na webových stránkách podniku.
Zároveň 2. května 2025 to bude 34 let od zahájení trolejbusové dopravy v Českých Budějovicích. Dopravní podnik se při této příležitosti rozloučí s trolejbusy Škoda 15 Tr, které naposledy nasadí do pravidelného provozu.