Zadní vchod do budovy je o poznání skromnější na opačné straně, což je ale i účel. Nádraží totiž od jihu naváže na klidnou rezidenční čtvrť.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Budoucí hlavní brněnské nádraží existuje nově ve virtuální realitě. Model je možné si prohlédnout v prázdné hale na okraji Prahy.
Autor: MMB
Chystané nové brněnské nádraží a jeho okolí si ve virtuální realitě exkluzivně prohlédl reportér MF DNES Oldřich Haluza.
Autor: Oldřich Haluza, MF DNES
Velkoryse pojatá vstupní hala nového brněnského nádraží.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
V pasáži pod vlaky budou po stranách krámky a mezi nimi eskalátory vedoucí na nástupiště. Koleje se nacházejí sedm metrů nad zemí, průchod je díky otvorům mezi perony prosvětlený, dostatečně vysoko je i strop.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Na nástupiště se cestující dostanou i z bočního průchodu u podjezdu Uhelná.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Na budoucím brněnském nádraží vznikne sedm vlakových nástupišť a šestnáct kolejí.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Velkoryse pojatá vstupní hala nového brněnského nádraží. Přes průhledné sklo nahoře uvidí cestující na nástupiště.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Pohled na vstupní halu nového brněnského nádraží z Bulváru ve směru od historického centra.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Přednádražní prostor je určený pro pěší, cyklisty, městskou hromadnou dopravu a jen výjimečně pro auta.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Pohled na vstupní halu nového brněnského nádraží z Bulváru ve směru od historického centra.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Přednádražní prostor včetně tramvajových zastávek. V pozadí se nachází stometrová věž určená pro hotel.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Řeku Svratku překlenou u budoucího vlakového nádraží tři mosty. Největší bude ten vlakový. Další dva poslouží pro automobilovou dopravu a tramvaje spolu s chodci.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Přes jižní most se dostanou lidé autem z velkého městského okruhu do zanádražního prostoru.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
K novému brněnskému nádraží se lidé snadno dostanou také od řeky Svratky.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Prostor pod mohutným vlakovým mostem je prosvětlený díky otvorům.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Řeku Svratku překlenou u budoucího vlakového nádraží tři mosty. Největší bude ten vlakový.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Řeku Svratku překlenou u budoucího vlakového nádraží tři mosty. Největší bude ten vlakový.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Naproti budoucímu brněnskému nádraží vznikne povodňový park, který částečně překlene nový most pro tramvaje a pěší.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Ředitelství Správy železnic vznikne vedle nádražní budovy.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Ředitelství Správy železnic vznikne vedle nádražní budovy.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Tramvaje cestující vysadí na dohled od vstupní brány na budoucí hlavní nádraží.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Budoucí hlavní brněnské nádraží z ptačího pohledu.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Nizozemští architekti se v projektu zaměřili na nádražní budovu, přednádraží i zanádraží.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Budoucí hlavní vlaková stanice vyroste u řeky Svratky na místě dnešního dolního nádraží.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
V sousedství nádražní budovy vyrostou dvě věže vysoké 90 a 100 metrů. Ta vyšší vedle vstupní haly (na snímku vlevo) poslouží pro hotel, nižší zřejmě pro administrativu.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Budoucí hlavní brněnské nádraží existuje nově ve virtuální realitě. Model je možné si prohlédnout v prázdné hale na okraji Prahy.
Autor: Oldřich Haluza, MF DNES
Budoucí hlavní brněnské nádraží existuje nově ve virtuální realitě. Model je možné si prohlédnout v prázdné hale na okraji Prahy.
Autor: MMB
Budoucí hlavní brněnské nádraží existuje nově ve virtuální realitě. Model je možné si prohlédnout v prázdné hale na okraji Prahy.
Autor: Oldřich Haluza, MF DNES
Budoucí hlavní brněnské nádraží existuje nově ve virtuální realitě. Model je možné si prohlédnout v prázdné hale na okraji Prahy.
Autor: MMB
Budoucí hlavní brněnské nádraží existuje nově ve virtuální realitě. Model je možné si prohlédnout v prázdné hale na okraji Prahy.
Autor: MMB
Autobusové nádraží vznikne na stejné úrovni jako vlaková nástupiště. Pro autobusy poslouží čtyřicet stání, u nich bude jen jedno dlouhé nástupiště, aby se chodci nepletli pod kola.
Autor: Benthem Crouwel Architects + West 8
Budoucí hlavní brněnské nádraží existuje nově ve virtuální realitě. Model je možné si prohlédnout v prázdné hale na okraji Prahy.
Autor: MMB