Silnice, jejíž je most součástí, slouží jako spojnice mezi Břeclaví, Lanžhotem a Kúty, takže nyní mají řidiči možnost buď najet u Břeclavi na dálnici a u Kútů sjet, nebo musejí jet přes Hodonín a Holíč.
Podle ředitele krajských silničářů Romana Hanáka je snahou české i slovenské strany začít s rekonstrukcí ke konci příštího roku. „Zajišťujeme majetkoprávní přípravu a o totéž jsme požádali slovenskou stranu,“ uvedl Hanák.
Most byl ve špatném stavu už dříve. Kvůli tomu se po něm jezdilo středem a mohla tak projet auta vždy jen v jednom směru. Při povodních byl dočasně zavřený, protože voda v Moravě vystoupala velmi vysoko a do konstrukce se opíraly kmeny popadaných stromů či velké větve, které ji ještě více poškodily.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
„V mostě se vyskytují statické smykové trhliny poblíž kloubů vkládaného pole směrem k pilířům, tedy v místech s velkými smykovými silami, a panuje silná obava z možnosti nenadálého kolapsu celé mostní konstrukce,“ přiblížil Hanák.
Dále je v havarijním stavu samotný kloub vkládaného pole, kde se také nachází trhliny v betonu. Výztuž je v této oblasti kvůli opadané krycí vrstvě betonu obnažená a koroduje.
Ještě před povodněmi chtěli jihomoravští silničáři most opravit, ale Slováci tvrdili, že je jejich. Teď by měli správci silnic na obou stranách hranice postupovat společně.
Most Československého bratrstva byl slavnostně otevřen v červnu 1949. Vyrostl na základech svého železobetonového předchůdce, kterého na konci druhé světové války zničili Němci. Most má na délku téměř 90 metrů, na šířku dvanáct a půl.
16. května 2022 |