Vyjely na něj moderní elektrické jednotky, díky zvýšení traťové rychlosti zvládnou ujet celou trasu za kratší dobu. Cestující ocení také pohodlný přístup na nástupiště ve všech stanicích a zastávkách.
Modernizací prošla jedna z nejstarších tratí v regionu, první vlaky vyjely z Brna do stanice s tehdejším názvem Boží Požehnání už v roce 1856.
Jako první proběhla v letech 2020 až 2022 elektrizace úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic. Na ni navázala druhá etapa. „Práce zahrnovaly zdvoukolejnění a elektrizaci téměř desetikilometrového úseku ze Střelic do Zastávky u Brna, díky tomu jsme mohli zvýšit kapacitu této frekventované tratě. Nyní se sem vejde potřebný počet vlaků, které nabídnou rychlé a kapacitní spojení,“ popisuje ministr dopravy Martin Kupka.
Rekonstrukcí prošly zastávky Omice a Rosice u Brna a stanice Zastávka u Brna. Nádraží v Tetčicích se rozdělilo na stejnojmennou zastávku a stanici bez nástupišť. Příchod k vlakům je zde úrovňově přes přejezd, na ostatních místech zajišťují bezbariérový přístup výtahy nebo šikmé chodníky. „Modernizace umožní zvýšit traťovou rychlost. Po instalaci ETCS, která už probíhá, vlaky zrychlí až na 120 km/h,“ doplňuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Zhotoviteli stavby byly společnosti Subterra, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Její celkové náklady dosahují 4 285 895 409 korun. Projekt Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 2. etapa je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility – RRF) v rámci Národního plánu obnovy. Předpokládaný příspěvek EU činí 1,318 miliardy korun.


















