Zavedení moderního zabezpečovací systému od 8. ledna se týká koridoru z Břeclavi do Bohumína, kde se nachází i úsek obsluhovaný motoráky mezi Hodonínem a Rohatcem.
Pro cestující to znamená komplikaci, protože od středy budou muset přestupovat. V principu má spojení fungovat tak, že lidé budou mezi Hodonínem a Rohatcem jezdit osobáky, které spojují Přerov s Břeclaví, výjimečně v Rohatci zastaví také rychlíky linky Olomouc - Břeclav - Brno.
Na tyto spoje budou navázané „zkrácené“ motoráky Arrivy z Rohatce do Veselí nad Moravou, které budou vedené v odlišných časech, než byli lidé zvyklí. Detaily budou popsané v upraveném jízdním řádu, který však zatím není k dispozici.
Nové spoje, pohodlí, z průvodčích revizoři. Jak se bude jezdit na jižní Moravě |
Krajská společnost Kordis, která koordinuje veřejnou dopravu na jižní Moravě, odmítá, že by hejtmanství zaspalo nebo s Arrivou špatně uzavřelo smlouvu. „Již od počátku se počítalo s tím, že po nezbytně nutnou dobu bude ve vyřazeném úseku zavedena náhradní doprava,“ prohlásil mluvčí Květoslav Havlík.
Nabídka Arrivy byly podle něj natolik výhodná, že ji Jihomoravský kraj vybral i přes zmíněné komplikace. Sám Kordis však o problému s ETCS dosud neinformoval.
Přestupovat bude nutné do doby, než si Arriva pro své motoráky obstará potřebné palubní jednotky připravené na systém ETCS. To by mělo trvat osm měsíců.
„Instalaci se snažíme s našimi dodavateli urychlit a směřujeme ji k dřívějšímu termínu na konci léta. V současné době je rozpracována prototypová instalace, následně mohou začít zkoušky a schvalovací proces,“ sděil mluvčí Arrivy Jan Holub.
Bizarní modernizace trati. Místo vlaků jezdí autobusy, výluka ale nezačala |
Jinde v regionu soukromý dopravce tyto potíže řešit nemusí. Například na trati ze Znojma do Břeclavi stále bez komplikací dojede do cílové stanice, i když na tamní železnici už bude platit nové zabezpečení.
Totéž se týká i dalších linek v regionu pod taktovkou Českých drah. ETCS se v polovině ledna spustí na koridoru z České Třebové do Adamova na Blanensku, motorové soupravy však budou i nadále zajíždět od Boskovic do Skalice nad Svitavou ležící v dotčeném úseku.
„Vlak bez ETCS může za specifických opatření vjet i do stanice tímto systémem vybavené,“ podotýká Havlík s tím, že na lince z Letovic do Březové nad Svitavou mají být nasazeny již vybavené motorové vozy Stadler.
11. dubna 2024 |