Vidět je tak mohli lázeňští hosté v Karlových Varech nebo Jáchymově, další zastávka byla v legendární jízdárně ve Světcích u Tachova, kolona se zastavila také na několika místech v Plzni. Součástí nedělního programu byla návštěva zámku Kynžvart a vyhodnocení celé akce v Chodové Plané.
A před zámkem parkovala auta nejslavnějších značek. Nechybělo Buggati 49 z roku 1932, na kterém bylo vidět, že i ve své době to byl exkluzivní vůz, nádherná podívaná byla na anglický Daimler nebo Buick Roadmaster. Nechyběly ani značky jako Tatra, Škoda, Aero či Mercedes nebo Peugeot.
Pozorní návštěvníci v Kynžvartu zjistili, že ne všechny vozy jsou tady k vidění. „Chybí tady například nejstarší přihlášený vůz, nemohl by jet v dešti, není na to dělaný. A také účastníci z větší dálky už museli vyrazit domu,“ poznamenal Zdeněk Hodina, jeden z pořadatelů.
Na svých cestách regionem museli účastníci plnit nejrůznější úkoly. Většina se týkala řidičských dovedností. „Například najet mezi dvě branky a být přesně uprostřed. Nebo přesně zastavit na určeném místě, popojet o dvě otáčky kola a podobně. Jsou to soutěže zaměřené na řidičské dovednosti,“ vysvětlil Hodina.
Dražebník veteránů: kupující bývají v transu, na cenu pak nekoukají |
Součástí je ale hlavně soutěž elegance. V ní porota hodnotí například dobové oblečení jednotlivých posádek. Pánové mají klobouky, dámy sukně a kloboučky, které mají dokreslit dobu, ve které daný automobil jezdil.
Největší výzva? Uhlídat malé děti
Většina účastníků sice byla z Česka, ale ve startovní listině byl i polský účastník, dvě posádky dorazily na Kynžvart ze Slovenska, nechyběl ani zástupce Německa. „My Varáci jsme tady bez aut, jsme pořadatelé, ale jinak jezdíme na soutěže zase k nim. Jsme taková parta nadšenců. Je to náš koníček a záliba. A jsme rádi, že ještě existuje někdo, kdo je ochotný své auto ukázat a neschovávat si ho doma,“ dodal Hodian.
A práce pořadatele na takové zastávce jako je Kynžvart není žádný med. Musí vystavená auta ohlídat před zvědavci. Lidé jsou podle nich většinou rozumní, horší je uhlídat nejmenší děti. O kynžvartské zastávce se vyjádřili jako o klidné, kdy se nic nedělo, i když lidí se přišlo podívat více než na plzeňské náměstí. „No ale tam zrovna lilo, takže každý se musel schovat,“ poznamenal další z pořadatelů.