„Muzeum Kraslické dráhy se ocitlo takříkajíc na rozcestí, kdy byla ohrožena jeho samotná existence. Stejně jako mnoho dalších kulturních institucí tohoto typu je i jeho fungování závislé na podpoře, kterou získá od města, kraje nebo od státu. Jsem proto moc ráda, že se po řadě jednání podařilo muzeu pomoci a že s pomocí Karlovarského kraje bude dál otevřené pro malé i velké obdivovatele železnice,“ uvedla krajská radní pro oblast kultury a památkové péče Oľga Haláková.
Podle ředitele muzea Roberta Koutného přišla krajská dvousettisícová finanční injekce v hodině dvanácté.
„Kvůli nedostatku financí rozjíždíme sezonu teprve teď,“ posteskl si. Jenom holé provozní náklady bez nákupu nových exponátů a dalších věcí stojí podle něj 280 tisíc korun ročně. „Z vlastní činnosti jsme schopni ufinancovat maximálně deset až patnáct procent nákladů,“ vysvětlil ředitel.
Obdobně jako ostatní zařízení podobného druhu, které fungují jako zapsaný ústav, dříve obecně prospěšná společnost, je i kraslické muzeum závislé na dotacích.
„Jsme rádi, že jsme od města získali patnáctitisícovou dotaci. Díky ní se nám podařilo uhradit pojištění či revize. Na mzdy lidí, kteří u nás pracují na dohodu o provedení práce a další aktivity, ale nestačila,“ doplnil Koutný.
Muzeum Kraslické dráhy sídlí v budově bývalé nádražní restaurace železniční stanice Kraslice a je jediným dopravním muzeem v Karlovarském kraji. Mapuje historii a technické zvláštnosti nejen regionální železniční tratě č. 145 Sokolov – Kraslice – Klingenthal, ale i dalších drah na české a německé straně státní hranice. Otevřené je každou sobotu od 9 do 16 hodin.