„Je to příležitostná známka, s dotiskem se tedy nepočítá,“ uvedl mluvčí České pošty Matyáš Vitík. Náklad běžně užívaných, takzvaných výplatních známek se podle něj pohybuje v řádu vyšších statisíců až nižších milionů kusů. „Tam je ovšem dotisk možný,“ řekl mluvčí.
Nová příležitostná známka České pošty je pokračováním trendu vydávání těchto cenin s motivy českých měst. „Vloni jsme takto vydali známku Mariánských Lázní a hradu Loket,“ potvrdil Vitík.
Karlovarská známka se tak může stát i sběratelskou záležitostí, i když předpokládat, že by se z ní za 20 let stal druhý Modrý Mauricius, je vzhledem k nákladu liché.
Lahůdky pro sběratele. Pošta vydala známky hradu Loket a Mariánských Lázní![]() |
Známku je ovšem možné použít i v běžném provozu. „Je označená B, tedy pro ekonomický režim doručování zásilek do 50 gramů hmotnosti,“ vysvětlil mluvčí České pošty.
Cena známky je 31 korun a k dostání je na vybraných přepážkách, případně na e-shopu České pošty. „Je možné ji získat jednotlivě nebo v aršíku po osmi kusech,“ doplnil Matyáš Vitík.
Od roku 1993, kdy vznikla Česká pošta, se Karlovy Vary na známce objevují úplně poprvé. Autorkou motivu je akademická malířka a grafička Lenka Vojtová.