Situace v Izraeli logicky příli nepřeje cestování. O to více jsme rádi, e i přes změnu termínu a dopravce linka skutečně létat bude, uvedl hejtman Petr Kulhánek.
Prodej letenek zajiuje izraelská společnost Overseas Travel. Dopravcem bude bulharská letecká společnost GullivAir. Ta na linku do Karlových Varů nasadí stroj Embraer E175, který pojme 88 cestujících. Podle původního záměru měl létat Airbus A320 s kapacitou 189 cestujících, upřesnila Alice Justina Undus, jednatelka Letitě Karlovy Vary.
Podle ní je zásadní, aby se první pravidelná linka po dlouhých letech vůbec rozlétala. Pro budoucí rozvoj letitě je důleité mít kromě charterů i regulérní pravidelné linky. Z pohledu přínosu pro kraj je to společně s linkou z uzbeckého Takentu spojení, které bude zahraniční turisty a výnosy s nimi spojené do kraje přiváet, zdůraznila jednatelka letitě.
Vary chtějí leteckou linkou do Tel Avivu zacílit na izraelské pacienty |
Spoje z Tel Avivu budou do Karlových Varů létat v pravidelném týdenním taktu. Naplánované jsou a do konce letoního října. Pro první spoj bude zaváděcí cena jednosměrné letenky 99 euro. Běná cena obousměrné se pak bude pohybovat kolem 500 dolarů, konstatovala Undus.
Podle krajského zastupitele pro oblast dopravy Jana Buree bude velkým lákadlem pro izraelské turisty fakt, e se do lázeňského trojúhelníku dostanou bez nutnosti přestupovat. Věřím, e linka bude pro turisty z Izraele lákavá i s ohledem na to, e Českou republiku vnímají jako jednu z nejbezpečnějích zemí Evropy. Tím spíe, e lety z Izraele ji v minulosti do Karlových Varů létaly, doplnil Bure.
I letos převaují charterové lety
První pokus o pravidelné spojení s Tel Avivem se datují do roku 2017. Tehdy lo ovem o soukromý projekt, který neskončil slavně. Po krachu jedné z izraelských cestovních kanceláří, která si v letadlech rezervovala 60 a 80 míst, skončil po deseti uskutečněných letech.
Sen o leteckém spojení Varů a Tel Avivu skončil pro podnikatele milionovými dluhy |
Karlovarské mezinárodní letitě odbavilo v loňském roce téměř 14 tisíc cestujících na charterových linkách. I kdy to znamená meziroční nárůst o více ne 70 procent, skončilo hospodaření společnosti provozní ztrátou přiblině 25 milionů korun. Výsledek je ale o dva miliony lepí, ne jsme původně očekávali, podotkla Alice Justina Undus.
I letos převaují charterové lety pro potřeby cestovních kanceláří. Je jich celkem devět. Na začátku června ovem přestala z Karlových Varů létat cestovní kancelář Fischer na řecký ostrov Kréta, upozornila jednatelka letitě. Jeho management se snaí oslovit i soukromé lety tím, e poskytuje levnějí parkovné a zajiuje i transfer do Karlových Varů a zpět vozy taxi. Tato pobídka ovem počet takzvaných bizjetů nezvyuje.
17. února 2018 |