Kraj chce zároveň získat některé části cyklostezky do svého majetku, aby byla zajištěna její bezproblémová údržba a potřebné opravy. Na ty totiž dosavadní vlastníci mnohdy nemají peníze.
„Již v minulosti jsme se potýkali s problémem, že některé úseky cyklostezky nejsou ve vlastnictví kraje, a tudíž je nemůže Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje udržovat. Proto chceme jednat s obcemi a městy, ale i se soukromými subjekty o převodu nebo získání vlastnictví těchto úseků. Naší prioritou je bezpečnost a plynulost provozu na této klíčové trase, kterou každoročně využívají tisíce cyklistů,“ uvedl náměstek hejtmanky pro oblast dopravy a silničního hospodářství Martin Hurajčík.
Cyklostezka Ohře patří k nejkrásnějším cyklistickým trasám v České republice. V Karlovarském kraji měří přes 100 kilometrů, vede nenáročným terénem, míjí řadu historických památek a nabízí nádherné výhledy do okolní přírody. Z celkové délky je v současné době 84 procent vedeno po komunikacích bezpečných pro cyklisty, přičemž snahou Karlovarského kraje je dosáhnout 93 procent. Ke splnění tohoto cíle zbývá vybudovat už jen 14,5 kilometru. Poté se cyklostezka Ohře zařadí mezi nejbezpečnější cyklostezky v České republice.
Úsek z Chebu do Pomezí nad Ohří, který je letos v plánu, měří zhruba 5 kilometrů. Peníze na jeho stavbu poplynou z fondů Evropské unie a z prostředků Karlovarského kraje, více než devět milionů korun na cyklostezku přispěje město Cheb. S dokončením kraj počítá v příštím, maximálně přespříštím roce. Na novou spojnici s páteřní cyklostezkou Ohře se pak mohou těšit cyklisté také v Karlových Varech – Dvorech. Modernizací projde zhruba 300 metrů dlouhý úsek, který v současné době vede po provizorní nezpevněné cestě. I zde je financování řešeno formou dotace z fondů Evropské unie s podílem Karlovarského kraje.
Na dokončení pak čeká úsek na výjezdu z Karlových Varů u Dalovic. Tam se stavba necelé dva kilometry dlouhé cyklostezky do Všeborovic zkomplikovala kvůli problémům se zabezpečením nestabilních svahů. Přesto kraj věří, že se cyklisté na tomto úseku objvi ještě letos. Zbývající nejobtížnější a zároveň finančně nejnáročnější úsek k hranicím s Ústeckým krajem je zatím ve fázi rozpracovanosti. Kraj spolu s odborníky hledá možnosti, kudy bude nejvhodnější nový úsek cyklostezky vést.