Nadměrný náklad putoval z dílen zhotovitelské společnosti v Mělníku zpět do Chebu v noci z úterý na středu. Z důvodu osazování klapky byla dočasně uzavřena stezka propojující ulice Lesní, Nad Řekou a hráz vodního díla.
„Na uzávěru jsme například demontovali zbývající části čepů a osadili nové. A to včetně prvků pro jejich uložení. Dále jsme obnovili protikorozní nátěr a vyměnili těsnící prvky. Generální opravou prošel také hydraulický agregát ovládání klapky,“ informovala mluvčí společnosti Povodí Ohře Dana Zikešová s tím, že po dobu rekonstrukce klapky, která stála tři miliony korun, prostor dočasně chránily tři masivní ocelové desky.
„Předpokládáme, že práce ukončíme dnes, tedy ve středu 23. října, ve večerních hodinách,“ uvedla Zikešová.
Hráz vodního díla Skalka má v současnosti dva bezpečnostní přelivy. Opravená jezová klapka je součástí doplňkového přelivu, který byl vybudován v roce 2000 z důvodu zvýšení bezpečnosti vodního díla při extrémní povodni.
Případné povodňové průtoky převádí původní levé pole bezpečnostního přelivu se segmentovým uzávěrem. Ovládané je zvedacím mechanismem s elektrickým pohonem pomocí Gallových řetězů. „Dutou jezovou klapku s hydraulickým pohonem na druhém přelivu jsme zatím kvůli transformaci povodně nemuseli použít,“ doplnila Zikešová.
Celková kapacita obou přelivů je při maximální hladině v nádrži 559 metrů krychlových za sekundu.
Hlavním účelem vodního díla Skalka je v součinnosti s vodním dílem Jesenice zlepšování průtoků v řece Ohři, částečná ochrana území pod hrází před povodněmi a likvidace následků zhoršení kvality vody v toku Ohře. Vedlejšími účely jsou výroba elektrické energie v malé vodní elektrárně, rekreace a provozování vodních sportů.