Málokdy tam sice jde najednou více lidí, ale po lávce chodí pracovníci bývalého Autopalu. To se občas budou muset rozpočítat a domluvit s těmi na druhé straně, řekl Tomá Bajer, který bydlí nedaleko.
Omezení vzbudilo četné ohlasy i na sociálních sítích. Někteří kritizují délku příprav na výměnu lávky, jiní se zase baví třeba tím, zda by tam nemělo být radi hmotnostní omezení s mobilní váhou. Ale jsou i takoví, kteří poukázali na to, e je to lepí varianta ne úplné uzavření.
To potvrdila i mluvčí novojičínské radnice Radka Nováková. Je to nutné řeení, aby lávka nemusela být do doby zahájení její kompletní rekonstrukce zcela uzavřena, podotkla.
Připomněla, e projektová příprava výměny lávky začala u v roce 2022 a na základě posouzení stavu lávky statikem dělníci jetě v tomto roce zesílili upevnění zábradlí a na některých místech opravili ocelové části konstrukce.
Díky tomu se ivotnost lávky o něco prodlouila, jene její současný stav u je opět havarijní.
Kromě nynějího omezení se na obou stranách lávky brzy objeví také zařízení znemoňující průjezd cyklistům. Práce na výměně lávky podle předpokladů začnou letos v červnu nebo v červenci a skončí na přelomu letoního a přítího roku, doplnila mluvčí Nováková.
Současná kovová lávka funguje od roku 1984, kdy nahradila předchozí dřevěné zastaralé přemostění. Slouí hlavně zaměstnancům z nedaleké továrny na zařízení pro automobily a vyuívají ji i návtěvníci blízkého areálu krytého a venkovního bazénu. Konstrukce navíc dostala notně zabrat při povodních v letech 1997 a 2009.
Lávka spojuje nad říčkou Jičínkou ulice Novosady a Jugoslávská v Novém Jičíně.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz