Souprava havarovala patnáct minut před čtvrtou ráno ve směru na Lipník nad Bečvou na 271. kilometru u Nemilan v místě, kde je provoz zúžený kvůli opravám.
„Podle prvotního šetření jel sedmačtyřicetiletý řidič nákladní soupravy ve směru na Ostravu a podle vlastních slov usnul. Poté narazil do svodidel a převrátil se. Tahač skončil v protisměru a z tohoto důvodu byla dálnice v místě nehody uzavřena,“ shrnul ráno policejní mluvčí Libor Hejtman. Později doplnil, že škoda je předběžně odhadnuta na 5,8 milionu korun.
„Kabina automobilu zůstala po nárazu viset na mostě ve volném prostoru mezi jízdními směry. Lezecké družstvo provedlo velmi náročné vyproštění řidiče kamionu za pomoci žebříků a hydraulických nástrojů,“ uvedli ve středu ráno olomoučtí hasiči na sociální síti X.
Řidič měl podle mluvčí krajského hasičského sboru Lucie Balážové zaklíněnou spodní část těla pod palubní deskou, ležel na dveřích a rozbitém okně a hrozilo, že z kabiny vypadne.
„Po příjezdu na místo nebyl čas s ohledem na zranění řidiče dlouze přemýšlet, museli jsme jednat rychle, ale opatrně,“ doplnil velitel zásahu Jan Procházka s tím, že ihned byly nasazeny hydraulické nástroje, jimiž hasiči rozřezali svodidla, aby si usnadnili přístup k uvězněnému muži.
„Využili jsme také nastavovací žebříky, abychom se ke kabině dostali. Odřezali jsme přední sklo, protože to byla jediná možná přístupová cesta dovnitř, a lezecká skupina si vytvořila kotevní bod, aby se k řidiči dostala s využitím lanových technik. Muže zajistila proti pádu a poskytla mu okamžitě první neodkladnou pomoc,“ popsal náročný zásah velitel.
S využitím rozpínacích tyčí museli hasiči oddálit zdemolovanou palubní desku a vyprostit řidiči nohy. Následně ho na kladkostroji pomocí lan z kabiny vytáhli předním oknem a na páteřní desce předali do péče záchranné služby. Ta posléze zraněného převezla do nemocnice.
Ve směru na Olomouc museli řidiči sjíždět na 272. kilometru, tedy na exitu 272 Nemilany, a zpět na dálnici mohli najet na 267. kilometru, tedy exitu 267 Slavonín. Na místě se kvůli omezení tvořily dlouhé kolony.