Novou službu si mohou neslyší pacienti spustit s pomocí speciálního QR kódu, který najdou na čtyřech desítkách míst po celé nemocnici.
Novinka funguje na principu přenosu znakového jazyka s pomocí kamery. „Když si pacient načte QR kód, spojí se s tlumočníkem nejpozději do deseti minut,“ přibližuje novou službu vedoucí oddělení řízení kvality Nemocnice Šumperk Martina Klimková.
Díky tlumočníkovi se pak domluví s lékařem či zdravotní sestrou na všem, co je potřeba. Nová služba je neslyšícím pacientům v nemocnici k dispozici prakticky nepřetržitě.
K jejímu spuštění stačí pouze chytrý mobilní telefon nebo tablet a datové připojení, které zajistí kvalitní spojení. Připojení a možnost spojit se s tlumočníkem případně zajistí i nemocniční Wi-Fi.
V Nemocnici Šumperk najdou neslyšící samolepky s QR kódem například na urgentním příjmu, na všech odděleních, ambulancích, v lékárně i dalších frekventovaných místech.
Neslyšící pacienti tak mohou komunikovat se zdravotnickým personálem bez rodinných příslušníků i bez nutnosti rezervovat si s dostatečným časovým předstihem službu tlumočníka.