Vlaky mezi Přerovem a Kojetínem v budoucnu zrychlí na 200 km/h, cestující budou využívat nové nádražní budovy v Kojetíně a v Chropyni. „Zahájení prací se plánuje letos, hotovo bude v závěru roku 2028,“ uvedl mluvčí Správy železnici Dušan Gavenda.
Rekonstrukce traťového úseku mezi Kojetínem a Přerovem je součástí výstavby rychlotrati z Brna do Přerova.
„Jejím výsledkem bude plně dvoukolejná železnice pro rychlost 200 km/h, což se projeví na výrazném zkrácení doby cestování. Na jízdu vlaků bude dohlížet evropský zabezpečovač ETCS,“ uvedl mluvčí.
Součástí této stavby bude rekonstrukce železničních stanic Kojetín a Chropyně, které získají nové nádražní budovy a parkoviště.
„Příchod na nástupiště bude podchody, ze kterých bude zajištěný bezbariérový přístup. Na obou místech navíc umožní propojení s oblastmi na druhé straně nádraží,“ popsal mluvčí.
Namísto dosavadní stanice Věžky vznikne stejnojmenná zastávka, případné přejíždění mezi traťovými kolejemi umožní nová odbočka, která se bude nacházet u obce Bochoř.
„Dělníci zruší všech 14 přejezdů, nahradí je buď nadjezdy, nebo podjezdy. Koryto řeky Moravy v Kojetíně překlene nový most dlouhý 120 metrů,“ popsal Gavenda.
Stavba je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
„Správa železnic plánuje zahájit letos první dvě části rychlotrati z Brna do Přerova. Nejdříve začnou práce mezi Nezamyslicemi a Kojetínem, pro kterou už probíhá výběr zhotovitele,“ dodal mluvčí.