V České Vsi na Jesenicku, která se řadí mezi obce nejpostiženější letošními záplavami, otevřela tento týden policie kontaktní místo s názvem Pol Point. Usnadnit má podle policejní mluvčí Ivany Skoupilové komunikaci lidem s policisty. Obyvatelé, pro které je složité se dostat na nejbližší obvodní oddělení, mohou takto oznamovat protiprávní jednání. V Olomouckém kraji se jedná o první asistovanou digitální službu, informovala dnes ČTK mluvčí policie.
"Jedná se o nový způsob bezkontaktní komunikace s policií, který jako první nabídli občanům kolegové ve Středočeském kraji. Občané České Vsi najdou Pol Point v centru obce přímo u hlavní komunikace číslo I/44 naproti krytému bazénu," uvedla policejní mluvčí. Upozornila však, že zařízení nenahrazuje tísňové volání, v takovém případě mají lidé nadále volat na linku 158.
První bezoobslužné kontaktní místo, které slouží veřejnosti ke vzdálené komunikaci s policií, bylo na Moravě otevřeno letos v březnu v Lednici. Pol Point má zvýšit dostupnost policejních orgánů pro lidi, kteří chtějí podat oznámení o spáchání trestného činu nebo jiného protiprávního jednání. Nemusejí kvůli tomu dojíždět na nejbližší policejní oddělení.
Jde o místnost vybavenou výpočetní technikou a kamerami. S občanem, který vejde do místnosti, se videokonferenčně spojí policista. Jejich jednání se nahrává. Policista, který s oznamovatelem hovoří, může bezodkladně přijímat oznámení a tyto úkony dokumentovat. Přijaté oznámení obratem postoupí příslušnému policejnímu orgánu k dalšímu úkonům, aniž by oznamovatel musel cokoliv podepisovat - vše je nahráváno a přiloženo ke spisu.