„Trvalá přeložka silnice I/35 bude uvedena do režimu předčasného užívání. Během dopoledne proběhne přestavba dopravního značení a v odpoledních hodinách bude na novou přeložku provoz převeden,“ sdělila na síti X za pardubickou správu Ředitelství silnic a dálnic Petra Drkulová.
Zprovoznění nové přeložky je bezpodmínečně nutné k pokračování stavby dálnice v hlavní trase. V místě křížení dálnice s původní silnicí dojde doslova k jejímu odšpuntování.
Ve vytěženém zářezu totiž vlivem přerušení starých meliorací vzniklo v loňském roce obří jezero. „Začínáme stavět kanalizaci, na podzim uděláme drenáže a budeme nachystaní, že jakmile se převede stávající silnice do nové trasy, dokončíme zářez a vody se zbavíme,“ řekl loni v květnu Jan Jelínek, stavbyvedoucí za společnost MI Roads.
Řidiče čeká na nové silnici stoupání
Přes jeden kilometr dlouhá silnice povede po již vybudovaném mostě nad budoucí dálnicí. Řidiči musejí počítat s tím, že na nové trase budou víc točit volantem. Nová trasa „pětatřicítky“ oproti té původní nebude přímá, ale tvarem bude připomínat písmeno S.
Značky řidiče nezpomalily, na hříšníky si u stavby D35 počíhají radary![]() |
Navíc auta jedoucí od Moravské Třebové čeká i větší stoupání. Přestože dálnice u osady Nový Valdek bude vedena v hlubokém zářezu, k mostu vede nová silnice s větším podélným sklonem.
Krátký úsek původní silnice I/35 zruší po více než 45 letech, kdy se na podzim 1979 otevřel severní obchvat Svitav. Do té doby hlavní trasa mezi Čechami a Moravou vedla přes Svitavy.
Zářez budoucí dálnice u Opatovce se naplnil vodou (květen 2024):

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz