Zprávy z dráhy
Sledovat dalí díly na iDNES.tvProjektant evidentně nepočítal s větrem, který navane sníh z boku, napsal na sí X třeba Roman Kvapil. Nebyl zdaleka sám, na sociálních sítích se z lávky stal víkendový hit. Příspěvků, větinou ironických, byly desítky. Krytá běkařská dráha. Super, napsal zase Jakub Hauzner.
Na druhou stranu zase takové překvapení to není. Lávka je toti z boku otevřená. Kryje ji jen pletivo. Je to tak kvůli tomu, e by v létě bylo v tubusu k nepřeití kvůli vedru.
Nadchod, který se otevíral loni v květnu stále patří Správě eleznic. Ta jedná s městem o jejím přesunu do správy radnice. Podle plánu by měla úklid lávky zajiovat soukromá firma na vyzvání Správy eleznic. Nutno dodat, e vánice přila do Pardubic v sobotu večer a sněilo dlouho do noci. Tedy z pohledu jakýkoliv úklidových prací asi v nejhorí moný čas.
Lávka za přiblině tři sta milionů korun byla jen malou částí modernizace pardubického hlavního nádraí za 6,36 miliardy korun, kterou slavnostně otevřel 31. května 2024 premiér Petr Fiala. Rekonstrukce pardubického uzlu je významná nejen v kontextu Česka, ale i celé Evropy, protoe tudy projídí mezinárodní vlaky. Díky stavbě se navíc podařilo také propojit dvě doposud oddělené části města, řekl tehdy.