Zhruba metr vysoký a pět metrů dlouhý nápis PLZEŇ, tvořený dutými písmeny z gabionové sítě, po hranách osvícenými teplými lutými LED světly, tvoří první plzeňský mobilní fotopoint. Rozsvítil se dnes poprvé v sadovém okruhu v historickém centru města. Fotopointy na celém světě patří k oblíbeným místům, kde lidé pořizují snímky na památku na návtěvu místa nebo akce. Plzni, i kdy má přirozené fotobody, zatím podobná věc chyběla. Návrh, který vzeel z vypsané soutěe, upoutal svou jednoduchostí a předevím variabilitou, řekla dnes ČTK primátorova náměstkyně odpovědná za cestovní ruch Lucie Kantorová (ANO).
"Měl by přilákat nejenom turisty, ale aby měli i Plzeňané zajímavou věc v zajímavých lokalitách, kde se mohou vyfotit. My jsme to spí koncipovali jako prezentaci města. Tím, e je to variabilní prvek, tak vekeré velké akce, jako jsou Slavnosti svobody nebo Sportmanie a dalí, mohou být zachyceny kreativním způsobem. Aktuálně ladí s vánoční výzdobou a do Tří králů bude v Kopeckého sadech," řekla Kantorová. Fotopoint nebude ve veřejném prostoru stále, město ho bude pouívat jen při velkých událostech. Podle příleitosti se dá vnitřek písmen vyplnit například míčky, balonky či květy a vytvořit tak pokadé originální tematickou kulisu.
"Chtěli jsme něco, co bude jednoznačně pro Plzeň. Kdy se podíváte na fotopointy jiných měst, často nejde poznat, odkud jsou, není to vdy jednoznačně jasné. Nám se líbilo, e se na něm dá sedět, e se dá variovat, e je průhledný, je za ním něco vidět a není to jen neprůhledná deska," uvedl Jakub Mare z vítězného plzeňského ateliéru "k světu".
Do soutěe se podle ředitelky městské organizace Plzeň - Turismus Zuzany Koubíkové přihlásilo přes 20 grafických studií i jednotlivců, někteří podali i více návrhů, take bylo z čeho vybírat. "My jsme nabídli deset návrhů a tento vítězný byl právě dodaný na poslední chvíli jako desátý. Věřím, e ten fotopoint bude vypadat dobře jak v parku, tak v městské zástavbě a e bude lidi bavit, protoe umoňuje hravost a je i uitný, díky konstrukci si na něj lze sednout," řekl Mare.
Koubíková řekla, e město chtělo takový návrh, aby mohlo nabídnout turistům i místním atraktivní a zajímavou kulisu pro snímky, zároveň aby poslouil k propagaci města. "Chtěli jsme, aby lidé, kdy navtíví nějakou velkou akci, aby se vyfotili a sdíleli na sítích fotky s nápisem Plzeň, aby vichni jejich přátelé a sledující viděli, e jsou právě u nás Plzni," řekla. Náklady na pořízení fotopointu byly asi 300.000 korun.