Stavba mostu, která začala v září 2022, vyjde na 1,075 miliardy Kč (původní předpoklad byl 972 milionů) a podle plánů má skončit v listopadu. Nový most mezi Prahou 4 a 5 ponese jméno některé z významných žen. Návrhy vybere magistrátní místopisná komise a z nich zvolí Pražané jméno v anketě.
Most bude sloužit výhradně tramvajím, autobusům, cyklistům a pěším, z aut budou smět přejet jen záchranné složky. Východní vyústění bude v blízkosti severního okraje areálu Žlutých lázní, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Délka mostu je 388 metrů a šířka 16 metrů..
Stavbu zpozdily a prodražily potíže s komplikovanějším podložím v korytě řeky i na břehu. Pod Strakonickou ulicí stavbaři objevili neznámou konstrukci a dutiny. „I když se dělaly podrobné průzkumy, tak bohužel v bezprostředním sousedství průzkumných vrtů se zjistily anomálie v geologii, které si vyžádaly jiná technická řešení,“ vysvětlil už dříve pražský náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib.
Do výšky několika pater už narostl skelet druhého bloku bytového komplexu na levém břehu, vyrůstající na někdejším brownfieldu po zrušeném lihovaru Fischl a synové, který dal jméno zdejším zastávkám MHD, od nichž se vžilo i pro celou lokalitu. Nový komplex nabídne přes pět set bytů, místo v čtyřpatrové budově originální historické Varny ale našla i galerie.
Poslední třetí blok má již podzemní patra, stavba celého komplexu by měla vyvrcholit opravou původního lihovarského komína a výstavbou nového obytného „komína“, nebo snad majáku, který se bude tyčit právě poblíž smíchovského konce nového mostu.