náhledy
Nový přívoz propojil Holešovice s ostrovem Štvanice a Karlínem.
Autor: Michal Šula, MAFRA
Historická tramvajová linka 41
Autor: Petr Hejna, DPP
Historická tramvajová linka 41
Autor: DP Praha
Pokud měly vozy T3 v prvním období provozu nahradit kapacitu starých třívozových vlaků, které byly schopné přepravit při maximálním obsazení až 218 cestujících, musely zpočátku jezdit dva sólo vozy v určitém odstupu za sebou, avšak podle stejného jízdního řádu. Časem se začaly tramvaje spřahovat do dvojic. Prvních sedm spřažených dvojic tramvají T3 se objevilo na lince číslo 5 od 13. července 1964.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prvních sedm takzvaně spřažených dvojic tramvají T3 se objevilo na lince číslo 5 od 13. července 1964.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Protože byl na počátku sedmdesátých let katastrofální nedostatek průvodčích, muselo se přikročit k zavedení samoobslužného provozu v předních vozech spřažených vlaků 2 x T3. Jako první byl zaveden od 2. května 1972 na linkách č. 1 a 11. (Na starých tramvajových vlacích byl samoobslužný provoz v motorových vozech zaváděn už od počátku šedesátých let). Přední vozy byly označeny tabulkou s písmenem S, další informační tabule bývala zpočátku i za bočním oknem. Přední vozy byly určeny jen pro přímé jízdy.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Poslední tramvaj typu T3 na poslední cestě mezi stanicemi Pohořelec a Brusnice (19. prosinec 2011).
Autor: Jan Šurovský, DPP Praha
Oblíbeným motivem pro propagační fotografie moderní pražské tramvajové dopravy na konci šedesátých let minulého století byl spřažený vlak 2 x T3 na tehdy nové trati přes sídliště Červený Vrch.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Interiér nejstarší modifikace tramvaje T3 z roku 1962. Vozy byly tehdy vybaveny stanovištěm průvodčího a čalouněnými koženkovými sedačkami.
Autor: Vagónka Tatra Smíchov, archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Interiér tramvaje T3 s typickými laminátovými sedačkami navrženými výtvarníkem Navrátilem a vyráběnými podnikem Vertex Litomyšl. Vůz je ještě vybaven stanovištěm průvodčího a původním řešením zástěny stanoviště řidiče. Rok 1970.
Autor: ČKD Praha, archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Řada tramvají T3 na propagační fotografii z vozovny Motol, 1976
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy