Pod Legerovou ulicí se totiž v souvislosti s výstavbou tramvajové trati, která propojí Vinohradskou třídu s kolejemi v horní části Václavského náměstí, bourá most a podchod.
Práce začaly v polovině června odstraňováním části kolejí v Legerově ulici, kde až do konce výstavby v roce 2027 nejezdí tramvaje. Přeložka je nutná kvůli bouracím pracím pod silnicí, kde se nachází mostní konstrukce, pod níž měly vzniknout garáže Federálního shromáždění.
Začíná stavba úseku trati, která propojí Václavské náměstí s Vinohradskou![]() |
Projekt však nikdy nebyl dokončen. Městská Technická správa komunikací (TSK) také odstraní podchod pod magistrálou, ze kterého zůstane jen část sloužící jako zázemí pro správu parku.
Podle vedoucího komunikace pražského dopravního podniku (DPP) Daniela Šabíka ve středu pracovníci na místě od rána zajišťovali vše potřebné pro převedení provozu na přeložku, zejména úpravu světelné signalizace a dopravní značení. Dopravu na křižovatce řídili policisté.
Práce pod magistrálou potrvají do března příštího roku, kdy se auta vrátí do původní stopy a DPP naváže stavbou tramvajové trati ve Vinohradské a Škrétově ulici. Její výstavba vyjde na 224,7 milionu korun bez DPH, náklady má pokrýt evropská dotace.
Práce podle Šabíka naplánovali tak, aby se stihly do roku 2027 souběžně s výstavbou trati v horní části Václavského náměstí a celé nové propojení tak mohlo začít fungovat naráz.
Vyjet z Prahy? Téměř nemožné. Oprava Plzeňské ulice začne už ve čtvrtek![]() |
Stavbu kolejí na Václavském náměstí zahájil DPP na konci loňského června. Náklady na vybudování zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí jsou 1,24 miliardy korun. Kromě kolejí práce zahrnují i rekonstrukci stropních desek stanice metra Muzeum a úpravy náměstí, jehož spodní část se již proměny dočkala v minulých letech.