Radlická
V jedné ze stanic linky B už dělníci pracují od konce září. Dopravní podnik (DPP) momentálně upravuje stanici Radlická na bezbariérovou. Díky tomu pro cestující přibude možnost vyjet z vestibulu na nástupiště výtahem.
Ve stanici Radlická vybudují výtah. Metro tam při stavbě zastaví jen v jednom směru |
„Radlická se stane již v létě příštího roku další bezbariérovou stanicí pražského metra a jejich celkový počet tím stoupne na 48 z celkových 61,“ sděluje náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Výstavba výtahu by měla trvat devět měsíců, v tomto období zůstane v provozu jen polovina stanice.
Vlaky ve směru do centra, jedoucí ze Zličína na Černý Most, Radlickou momentálně pouze projíždějí. Hlášení v metru při odjezdu soupravy z Jinonic proto cestující upozorňuje, že pro cestu na Radlickou mají vystoupit na Smíchovském nádraží a nasednout do metra v opačném směru.
Pankrác
Na celý rok se od ledna příštího roku kompletně uzavře stanice linky C Pankrác. V budoucnu zde totiž vznikne přestupní bod s novou linkou metra D. Začátkem října dělníci tyto dvě linky už na dvou místech propojili a dokončili tím razicí práce v tunelech mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. V rámci stavby první části metra D se už nyní bude hloubit jen v obou zmiňovaných stanicích.
Právě na jednom z míst průniku, konkrétně v neveřejné části stanice Pankrác na „céčku“, vznikne v budoucnu nový přestupní koridor mezi linkami C a D, který bude navazovat na eskalátorový tunel přestupu.
Historik: Metro mělo původně vést středem magistrály a jezdit přes mosty |
Roční uzavírku DPP využije i k obnově staré stanice. Modernizace čeká například toalety nebo osvětlení a vznikne také nové napojení na tramvaj.
„V ulici Na Pankráci mezi OC Arkády a administrativní budovou Gemini stavaři dokončují strop první poloviny podchodu, který po dokončení bude spojovat vestibul stanice Pankrác C s tramvajovými zastávkami, budovou Gemini a zde umístěným výstupem, respektive vstupem do stanice Pankrác D,“ popisuje mluvčí DPP Aneta Řehková.
Do konce roku by také mělo být hotové prodloužení tramvajové trati až přímo před Arkády. Tramvaj pak bude v příštím roce sloužit jako náhrada za metro.
Českomoravská
Podobně jako v případě Pankráce, i Českomoravská na lince B bude od ledna uzavřená zhruba na rok. Celá rekonstrukce bude trvat až do poloviny roku 2026, cestujícím se nicméně stanice opět zpřístupní už závěrem příštího roku.
Stanici metra B Českomoravská čeká rekonstrukce, zavřená bude téměř rok |
V první fázi dopravní podnik plánuje vyměnit eskalátory, stropní desku, vzduchotechniku nebo osvětlení. Ve druhé fázi, která už by měla být bez omezení, potom vybuduje výtahy.
Dopravní uzlyUž začátkem měsíce dělníci propojili vznikající linku metra D s linkou C. Dokončili tak veškeré ražby tunelů mezi Pankrácí a budoucí stanicí Olbrachtova. První jmenovaná se v budoucnu stane přestupním bodem mezi oběma linkami. Z toho důvodu dojde od ledna k jejímu uzavření, a to na celý rok. Obdobně bude mimo provoz také stanice linky B Českomoravská. Obnovou projde nejen stanice, ale také vestibul nad ní. Ten v rámci svého developerského projektu přebuduje skupina Kaprain. |
„Kromě celkové modernizace stanice, při které bude například vyměněna stropní deska a eskalátory, dojde také k novému výtvarnému řešení interiérů, kdy původní keramické obklady nahradí skleněné desky s kapkami vzduchu od designéra Maxima Velčovského,“ informuje Hřib.
Spolu s obnovou stanice bude přebudován i vestibul na povrchu, a to v rámci developerského projektu skupiny Kaprain. V blízké době dojde k odstranění přístřešků, které jsou mezi vestibulem stanice a autobusovým terminálem.
Od 19. listopadu pak začne bourání přebytečných přístaveb k vestibulu, to potrvá až do konce letošního roku a pro cestující bude v tu dobu uzavřen výstup směrem k autobusovému terminálu. Nakonec dojde k přestavbě samotného vestibulu.
Flora
DPP nedávno také vyhlásil veřejnou zakázku na vybudování výtahů, výměnu eskalátorů a celkovou rekonstrukci stanice linky A Flora.
Stavba si vynutí uzavírku stanice na 10 měsíců. Rekonstrukce by měla v příštím roce, stanice se nicméně uzavře až v roce 2026. Zakázka by mohla být vysoutěžená na jaře, pokud se výběr nezkomplikuje.