„Dnes jsme rozhodli, že budeme pokračovat v řešení s variantou s tunely,“ uvedl na středeční tiskové konferenci po jednání vlády ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Krok vlády je podle něj důležitý pro další posun v přípravě úseku. „Všechny samosprávy nám daly najevo, že je to jediné možné řešení,“ dodal ministr.
EIA pro Pražský okruh platí. Ústavní soud odmítl stížnost z Dolních Chabrů a Zdib![]() |
Stát v současnosti připravuje dostavbu čtyř úseků Pražského okruhu. Ve výstavbě je nyní úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1. U dalších dvou mezi Ruzyní a Březiněvsí chce podle Kupky stát na podzim zahájit výkup pozemků potřebných pro stavbu.
Téměř čtrnáctikilometrový úsek mezi Březiněvsí a Satalicemi by tak měl být poslední částí okruhu, která by měla projekt uzavřít. Stát u ní zvažoval variantu s tunely a druhou variantu se zahloubením trasy. Silničáři nyní odsouhlasenou možnost s tunely dále rozpracují.
Stavba Pražského okruhu je rozdělena na 11 úseků, zprovozněných je zatím sedm. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5. První úsek se otevřel zhruba před 40 lety, a to 20. září 1983.