Jde o opravdu velmi sloitou a provozně náročnou akci, uvedla Kamila Zahálková z týmu komunikace ŘSD, které aktuálně připravuje takzvaný koncept dokumentace pro stavební povolení, přičem i s ohledem na průběh dosavadních nutných administrativních kroků u tak nějak preventivně počítá s potíemi, kvůli kterým nebude moné zahájit práce v roce 2026.
Přestoe naím cílem je to, aby příprava stavby probíhala co moná nejrychleji, ji dnes je moné předpokládat dalí komplikace plynoucí z budoucí postupné aplikace povolovacích stavebních předpisů. Předevím pak z projednávání a koordinace umístění vech nutných přeloek a úprav inenýrských sítí a zařízení, poznamenala Zahálková.
Stavbou má podle ní dojít k více jak dvěma stovkám střetů s inenýrskými sítěmi, kdy bude třeba kadý z nich projednat s jejich správci a stanovit potřebnost přeloení a vypořádat se s podmínkami jednotlivých správců.
Podle aktuálních plánů má v roce 2028 dojít k vydání stavebního povolení a vyhláení výběrového řízení na stavitele, který se má tedy o rok později pustit do práce. Hotovo pak má být v roce 2032.
Před rozířením silnice u chemičky budou napřed pyrotechnici hledat munici |
Nový harmonogram nepotěil radnice v Mostě a v Litvínově. Zkapacitnění silnice je pro nás dlouhodobou prioritou. Dalí prodlouení termínu realizace nás zaskočilo, řekla starostka Litvínova Kamila Bláhová (ANO). Město dokonce následně dopisem poádalo ministra dopravy Martina Kupku, aby stavbu zahrnul mezi prioritní bezpečnostní projekty státu.
Úsek frekventované komunikace, na kterém má k rozíření dojít, měří necelých sedm kilometrů a je hodně specifický. Vede podél tramvajové trati a je obklopený chemičkou polské firmy Orlen Unipetrol. V okolí ale mají sídla i jiné společnosti.
ŘSD počítá s tím, e se nové pruhy budou stavět při plném zachování provozu. V rámci akce bude nově postaveno, nebo rekonstruováno celkem čtrnáct mostů a tři lávky pro pěí.
Protoe chemička za 2. světové války zásobovala německou frontu pohonnými hmotami, čelila často bombardování spojeneckého letectva. V lokalitě se proto dodnes čas od času najde nevybuchlá munice, naposledy se tak stalo letos v srpnu. Proto před samotnou stavbou dojde k velkému pyrotechnickému průzkumu.
Náklady na celý projekt půjdou do miliard korun.
Moné rozíření silnice se řeilo u v 90. letech 20. století. Úvahy mezitím na nějakou dobu usnuly, aby se znovu probudily v roce 2015 poté, co v chemičce dolo k výbuchům a rozsáhlému poáru na ethylenové jednotce. Na místě zasahovaly stovky hasičů, evakuovaly se tisíce lidí. Okolní města pak nahlas začala volat po zkapacitnění, v čem je podpořila i policie a posléze vlastně i samotný stát usnesením bezpečnostní rady.
13. srpna 2015 |