Spolek, který poukazuje na zásah do biotopů chráněných živočichů, o tom v pondělí informoval v tiskové zprávě.
Mluvčí Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) Jan Bukovský řekl, že se na místě stavby momentálně žádní živočichové, kteří jsou předmětem výjimky vydané ministerstvem životního prostředí, nenacházejí.
V částech, kterých se žaloba týká, práce ještě nezačaly. „Jestli se jejich zahájení zpozdí proti harmonogramu a zda to bude mít dopad na plánované zprovoznění stavby, záleží na tom, jak rychle soud rozhodne,“ doplnil Bukovský.
Baťův kanál se otevřel turistům. Znovu proplují pod mostem v Napajedlích![]() |
Žalobu podal s Dětmi Země ještě spolek Voda z Tetčic. Krajský soud se jí podle databáze InfoSoud zabývá od loňských Vánoc, věcné rozhodnutí zatím nepadlo.
„Krajský soud správně odvodil, že i když část území s cennými biotopy byla již urychlenou realizací zničená, tak přístav a ani silnice ještě nejsou dokončené a navíc je s ohledem na českou a evropskou judikaturu nutné do vydání rozsudku zajistit účinnou ochranu veřejného statku, kterým jsou právě dotčené biotopy,“ uvedl Miroslav Patrik z Dětí Země.
Aktivisté s připomínkami neuspěli, přístav na Baťově kanálu se může začít stavět![]() |
Spolek v žalobě namítá, že Ředitelství vodních cest a ministerstvo životního prostředí v řízení o povolení škodlivého zásahu do chráněných biotopů neprokázaly konkrétní veřejný zájem dotovat soukromou rekreační plavbu na řece Moravě a Baťově kanálu rozšířením přístavu a vybudováním nové silnice.
Žaloba se také opírá o zprávu Nejvyššího kontrolního úřadu, která se zabývala efektivitou jednotlivých variant rozvoje Baťova kanálu.
„Respektujeme předběžné opatření“
Podle Bukovského ovšem ŘVC postupuje v souladu s právními předpisy a stavebním povolením. „Přitom respektujeme předběžné opatření. Autorizovaný biolog provedl podrobné místní šetření a prokázal, že žádné chráněné druhy živočichů, které jsou předmětem napadené výjimky, se aktuálně na místě stavby nenachází,“ doplnil Bukovský.
Město, které má v řízení postavení osoby zúčastněné, doufá, že soud brzy spor rozhodne ve prospěch projektu. „Stavbu plavebního okruhu, jehož součástí je právě i rozšíření laguny veselského přístavu, vnímáme jako klíčovou investici směřující do rozvoje celého regionu,“ napsal starosta Petr Kolář (Společně pro Veselí).
Přestavba železničního mostu se odkládá, plánovanou akci stoply Děti Země![]() |
První etapa rozšíření přístavu Baťova kanálu ve Veselí nad Moravou začala slavnostně v březnu. Práce za 78,4 milionu obnášejí kromě jiného vybudování 31 lodních stání, která měli turisté využívat od příští plavební sezony. Dosud měl přístav 35 stání.
V nejbližších letech chce ministerstvo dopravy do rozvoje rekreační plavby na Baťově kanále i přístavišť dále investovat. Jedním z cílů je vybudování plavebního okruhu přes Veselí nad Moravou a Vnorovy s lodním zdvihadlem.