Během tří fází překoná konstrukce mostu postupně řeku Moravu.
„Most bude dlouhý 117 metrů, přičemž jeho ocelová konstrukce včetně oblouku bude vážit více než 1 700 tun. Řidiči se po novém dálničním mostu, který se napojí na obchvat Otrokovic, projedou na podzim 2025,“ uvedla mluvčí zlínské buňky Ředitelství silnic a dálnic ČR Lucie Trubelíková.
„Ocelovou konstrukci vyrábíme v naší mostárně v Brně a na místo ji postupně přivážíme v nočních hodinách jako nadměrný náklad. Aktuálně již máme na stavbě polovinu mostu,“ poznamenal stavbyvedoucí Ondřej Kubíček.
Montážní práce se odehrávají pod zastřešením, ale kvůli nátěru protikorozní látkou bude muset být zakrytá celá šířka mostu.
„Toto zastřešení bude pohyblivé tak, aby byl možný posun při provádění prací v různých podélných částech,“ nastínil Kubíček.
Na přelomu zimy a jara se stavbaři chystají namontovat mostní oblouk. „Na levém břehu řeky Moravy blíže k Otrokovicím chceme do zimy postavit a zaizolovat opěrnou zeď a dále pracovat na násypu dálnice D55,“ předestřel Kubíček.
Povalí zábrany a jedou. Kvůli neukázněným lidem zmizí kus cyklostezky u Moravy |
Součástí stavby je také protihluková stěna, která má ochránit zastavěnou část Napajedel. Až se příští rok nový, půl kilometrů dlouhý úsek dálnice D55 otevře, bude přejezd přes řeku Moravu komfortnější i bezpečnější.
„Most se staví v předstihu před dálničním úsekem mezi Napajedly a Babicemi jednak z důvodu špatného stavu současného mostu na silnici I/55, ale také proto, aby byl co nejdříve ukončen stav, kdy musí řidiči sjíždět z dálnice přes kruhový objezd u čerpací stanice, kde se zejména ve špičkových časech tvoří kolony,“ zmínila Trubelíková.