metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 6 °C

Neděle, 23. ledna 2022. Svátek má Zdeněk.

Další 2 fotografie v galerii
Největší síť školních bufetů v Česku čeká v září velký rozvoj. Zdvojnásobí počet poboček a nabídne celkem 35 školních bister po celé zemi. | foto: ReFresh Bistro

„Království školních bufetů“ ReFresh Bistro otevře sedmnáct nových poboček

  19:58
Největší síť školních bufetů v Česku čeká v září velký rozvoj. Zdvojnásobí počet poboček a nabídne celkem 35 školních bister po celé zemi. Jak se vedení chystá na takto zásadní růst a jaké mají plány do budoucna? Na to jsme se ptali ředitelky Lucie Benešové a provozního ředitele Filipa Calty.

Nacházíme se v historicky první pobočce ReFresh Bistra v Dušní ulici, která byla otevřena před necelými čtyřmi lety a v minulém roce prošla menší rekonstrukcí. Školní rok skončil, provozovna je stejně jako všechny ostatní prázdná, uklizená a připravená na otevření po prázdninách. Nejen tato pobočka, ale i celá síť školních bister ReFresh Bistro má za sebou nejhorší období ve své relativně krátké existenci, které bylo jak pro společnost samu, tak i pro její vedení jednou velkou horskou dráhou. I přes velké problémy, které všechna proti pandemická opatření tomuto „království školních bufetů“ způsobila, vedení bister neztratilo optimismus a úspěšně provedlo společnost touto výjimečnou historicky nejhorší krizí. Navíc se jim podařilo dokázat, že z původních 18 poboček bude od září poboček 35.

Ředitelkou je teprve 27letá Lucie Benešová, která do společnosti nastoupila v úplném začátku hned po vysoké škole, kde studovala personalistiku a vzdělávaní dospělých. Nastoupila na pozici asistentky kanceláře v momentě, kdy byla v provozu pouze jedna pobočka a byla tak u budování celé sítě od samého počátku. Již po roce se stala obchodní ředitelkou společnosti a nyní již vede společnost jako celek z pozice jednatelky a ředitelky celé sítě ReFresh Bistro.

Podobný příběh jako Lucie ve společnosti zažil i provozní ředitel Filip Calta, kterému je pouhých 25 let. Ten nastoupil jako brigádník při studiu vysoké školy do první a tehdy jediné pobočky na pozici obsluhy. Již po třech měsících dostal pobočku na starost jako manažer. Jak pobočky postupně přibývaly, řídil je všechny jako generální manažer a od tohoto roku síť provozně vede z nově vzniklé pozice provozního ředitele.

I přes doposud velmi rychlý rozvoj této bezpochyby největší české sítě školních bister, čeká společnost další obrovská zkouška ve formě otevření dvojnásobného počtu provozoven. A to již nyní od září. Jak se na tento krok připravujete?
Lucie: Bude to velká výzva, nicméně jsem přesvědčena, že jsme 100 % připraveni. I přes všechny strasti, které nám covid přinesl, jedním z mála pozitiv byla možnost pracovat na rozvoji a vše co nejlépe připravit. Zdokonalili jsme interní systém řízení, významně zdokonalili naše technické a IT zázemí, připravili strategie náboru, provozu i marketingu.

Filip: Krize nás ekonomicky silně zasáhla, nicméně ve spoustě ohledů z ní odcházíme posilnění. Měli jsme hodně času napravit všechny systémové nedostatky a kompletně vyladit celý náš koncept, který se snažíme vést „franšízovým“ způsobem, kdy vše má centrálně nastavená pravidla. Díky tomu, že společnost takto vedeme od úplného začátku, není pro nás prakticky žádný problém přidávat nové pobočky. V podstatě lze s nadsázkou říct, že jen uděláme „CTRL+C a CTRL+V“.

O mladém vedení se rozhodně dá bez nadsázky říct, že jim ambicióznost nechybí.

Zmiňujte, že vás krize zasáhla, což se bohužel stalo naprosto všem podnikatelům. Jaké konkrétní dopady měla opatření na vaše podnikání?
Lucie: Dopady byly obrovské. Ze dne na den jsme museli v říjnu uzavřít všech 18 poboček a jen čekat. Čím déle krize trvala, tím více jsme byli nuceni hledat drastické úspory, aby se nám podařilo přežít. Jedním z úsporných opatření bylo také to, že se kompletně celé vedení domluvilo a přestali jsme si vyplácet mzdy. Nejméně příjemným pro mě osobně byl moment, když jsme museli postupně ukončit více než 100 našich zaměstnanců. Pevně doufám, že nic podobného se už nikdy nebude opakovat.

Filip: Největší a nejzásadnější problém byly zásoby zboží. V den uzavření jsme měli skladem na všech provozovnách zboží za necelé 3 miliony korun, které se neúprosně každým dnem více a více blížilo k datu spotřeby. V lednu a únoru vše prošlo a my jste tam museli tuny zboží odepsat a vyhodit. Podařilo se nám však dojednat splátkové kalendáře se všemi našimi dodavateli, což nás v podstatě zachránilo před krachem.

Na čem teď tedy pracujete? Co ještě musíte stihnout připravit přes prázdniny, aby se k vám studenti mohli po prázdninách vrátit?
Lucie: Dokončuji nyní ještě poslední jednání a podpisy smluv s některými novými pobočkami, ale můj nejzásadnější úkol na léto je jiný. Hlavním úkolem a cílem je nábor nových členů do našeho ReFresh týmu. Otevíráme 8 nových pozic v rámci centrály společnosti a k tomu také budeme nabírat necelých 200 nových kolegů na pozice obsluhy v našich bistrech. Nebude to asi snadné, ale věřím, že vše včas zvládneme.

Filip: V průběhu celého léta máme naplánované realizace a dokončovací práce nových poboček. Mimo to také připravujeme pro studenty i těch stávajících spoustu novinek, mezi které budou patřit například samoobslužné pokladny. Přestávky jsou krátké, fronty i přes poměrně rychlou obsluhu jsou stále dlouhé. Chceme tedy jít studentům naproti a v průběhu léta nainstalujeme desítky samoobslužných pokladen, které pro studenty zpříjemní, ale hlavně zrychlí proces nákupu.

"Království školních bufetů" ReFresh Bistro otevře 17 nových poboček

To všechno zní velmi zajímavě a rozhodně vám budeme držet palce. Od září tedy budete mít 35 poboček a co dál? Máte nějaké plány do budoucna?
Lucie: Původním cílem bylo otevřít 20 poboček do 5 let. To se nám povedlo téměř dvojnásobně, a proto si věříme, že růst bude pokračovat i do dalších let. Stabilním plánem je otevírat 8-10 poboček každý školní rok, na což jsme plně připraveni. Strop si nedáváme. Dokud nebude ReFresh Bistro na všech středních a vysokých školách v Česku, stále bude naším cílem ukazovat vedení škol, že otevřít ve škole kvalitní a profesionální koncept bistra je to nejlepší co pro své studenty i sebe samotné mohou udělat.

Filip: I nadále pracujeme na vylepšení sortimentu a služeb, v čemž máme v plánu pokračovat. V dalším školním roce budeme zavádět několik nových produktů, zlepšovat rychlost obsluhy alespoň o 30 procent díky samoobslužným pokladnám nebo také plánujeme zavést zákaznickou mobilní aplikaci, ve které budeme studentům nabízet slevové kupóny nebo třeba možnost sbírat body a mnoho dalšího.

O mladém vedení se rozhodně dá bez nadsázky říct, že jim ambicióznost nechybí. O to více je tento příběh zajímavý z toho hlediska, že se všechny velmi odvážné plány plní a dokonce rychleji, než sama Lucie s Filipem čekali. Ať již chceme nebo ne, o této síti školních bister pod značkou ReFresh Bistro ještě určitě hodně uslyšíme.

Komentáře

Hlavní zprávy

Tady býval ráj netuzexových československých hifi nadšenců

PRAHA? AHA!
vydáno 22. ledna 2022  23:08

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Youtuberská limuzína stojí. Žáci buštehradské školy se vozí raději ve svém

vydáno 22. ledna 2022  8:46

Na „buštěhradském hrádku“ se studenti učí nejen točit videa, ale také hrát a vytvářet počítačové hry. Pro některé to je splnění velkého snu.  celý článek

Nejen Hra na oliheň. Jižní Korea umí pro Netflix točit i kvalitní reality show

Strážce streamu
vydáno 21. ledna 2022  14:00

STRÁŽCE STREAMU Už jste stihli zkouknout všech osm dílů seznamovací reality show Peklo pro nezadané, která měla na Netflixu premiéru kolem vánoc? Pokud ne, tak to...  celý článek

Chcete-li jezdit autem s ELkovou SPZkou, musíte mít kde dobíjet. Teď je to však snazší

vydáno 21. ledna 2022  12:27

SPZka s písmeny EL vám zajistí spoustu výhod. Od parkování zdarma na modrých zónách, přes umožnění vjezdu tam, kam se ostatní vozy nedostanou, až po...  celý článek

Vaše fotky z Prahy