metro.cz

Počasí v Praze

-4 °C / 0 °C

Neděle, 20. ledna 2019. Svátek má Ilona.
Matěj Hošek je nyní hvězdou.
Matěj Hošek je nyní hvězdou. | foto: Archiv M. HoškaMetro.cz

Kreslí mapy podle paměti, třeba zoo

17. listopadu 2017  11:38 Pavel Urban Metro.cz
Třináctiletý Matěj Hošek je autista, ale velmi nadaný. Jeho produkty jsou oblíbené.

Jako malý jezdil hodiny z jedné konečné pražského metra na druhou. „Pak se přidaly i výlety do blízkých měst, kde mají metro, a v podstatě se to vždy opakovalo. Asi v osmi letech Matěj začal milovat mapy tratí podzemních drah.

Šance na nákup i jinde

● Produkty budou mít lidé šanci zakoupit nejen přes e-shop, ale i osobně v Maappi Pop-Up Boutique.

● Ten bude poprvé v provozu na pražském Dyzajn Marketu, který se uskuteční druhý prosincový víkend. Poté bude k vidění ve velkých nákupních centrech po celé České republice. A to i díky více vybraným penězům

Dokázal v nich ležet pořád. No a když se mu některá z těch map zdála divná, tak si je začal překreslovat. Tím vznikla jeho vášeň pro malování map,“ řekl Matějův otec Martin. Z vášně mladého kluka vznikla charitativní značka Maappi. Prostřednictvím sbírky na crowdfundingovém serveru HitHit.cz se ji rozhodlo podpořit více než 600 lidí.

Během necelých dvou měsíců se tak povedlo vybrat přes půl milionu korun. Také díky získaným finančním prostředkům značka spustila nový web s e-shopem. Část zisku z prodeje půjde na pomoc dětem s autismem.

Třináctiletý Matěj od narození trpí těžkou formou Aspergerova syndromu s hlubokými úzkostmi. Tento životní handicap ale dokázal otočit ve svůj prospěch ve chvíli, kdy našel obrovské zalíbení v mapách městské hromadné dopravy. Nejdříve je detailně studoval a později je začal sám zpaměti malovat s tím, že je překresloval podle svých představ. Při tvorbě mu pomáhá skvělá vizuální paměť a 3D vidění, které má kvůli onemocnění nadstandardně rozvinuté.

Jeden z produktů

Jeden z produktů

Podle samotného Matěje pro něj není těžší či lehčí kreslit pražské metro. „Praha je jednodušší v tom, že je pro mě blízko,“ říká Matěj. Nápad použít výkresy při výrobě oblečení a módních doplňků se zrodil v hlavách jeho rodičů loni v březnu. Značka Maappi nyní Matějovy mapy přenáší na různé produkty jako například trička, batohy či povlečení. Hlavním záměrem bylo pomoci Matějovi a dalším lidem s podobným postižením.

Na webových stránkách www.maappi.com jsou produkty s motivem map k zakoupení, třeba i pražské zoo. Část zisku z prodeje předmětů půjde na pomoc dětem s autismem.

Komentáře

Hlavní zprávy

Je ta Florenc, nebo ten Florenc? Deník Metro oslovil onomastika

Freska zlatého anděla – podle ní má místo název.
vydáno 19. ledna 2019  12:20

Starousedlíkům občas novější pojmenovávání vadí. Deník Metro sídlí na Andělu, nebo u Anděla? Redakce oslovila Pavla Štěpána, onomastika z Ústavu pro jazyk...  celý článek

Sloupek Petra Justa: Pod Tatrami

Petr Just, politolog, Metropolitní univerzita Praha
vydáno 19. ledna 2019  5:55

Slovensko je stále výrazně ovlivněno loňskou vraždou novináře Jána Kuciaka, píše Petr Just ve sloupku pro deník Metro.  celý článek

Zranění z Troji mohli dostat peníze dříve

Lávka v Troji padla v prosinci 2017. Oběti jsou dodnes bez koruny.
vydáno 18. ledna 2019  12:20

Oběti pádu trojské lávky dostanou zatím jen zálohu. Pojišťovna ji navíc možná vyplatí později, než slibují radní.  celý článek

Nový hlas v devíti stanicích metra

Stanice metra Budějovická
vydáno 18. ledna 2019  5:55

Hlášení pro nevidomé mají premiéru na Muzeu, Jinonicích i Karlově náměstí.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám