První model ikonické americké sportovní boty Adidas Superstar spatřil světlo světa před padesáti lety. V současnosti s ním však slaví svůj doposud největší úspěch český prodejce tenisek Footshop. Společně s německým obuvnickým gigantem totiž vydává zbrusu novou podobu siluety modelu Superstar, a to jako první obchod ve střední Evropě. Limitovanou kolekci kultovních tenisek, při jejichž výrobě se autoři inspirovali tradiční technikou modrotisku, si však do svého botníku přidá pouze 520 šťastlivců.
Modrotisk
|
Spolupráce snů
„Tato kolaborace je pro nás jedním z největších milníků, kterého jsme mohli dosáhnout. Málokterému obchodu s teniskami se toto podaří uskutečnit do deseti let od založení. Jsme velmi pyšní, že právě s námi se Adidas rozhodl vytvořit společné dílo, navíc na takto ikonickém modelu,“ komentuje majitel Footshopu Peter Hajduček. Ten se v minulosti nechal několikrát slyšet, že právě spolupráce s touto sportovní značkou je velkou ambicí jeho obchodu. „Na novém provedení kultovní siluety jsme spolupracovali celé dva roky. Na teniskách se objeví elementy znázorňující hiking do přírody i moderní městskou dobu. Součástí jsou také vzory připomínající tradiční techniku modrotisku, jednoho z nejstarších způsobů potisku, který je dokonce zapsaný jako nehmotné dědictví UNESCO,“ uvádí tým Footshopu.
Jak na kolaboraci
Společný projekt chystal tým s Adidasem od začátku roku 2017. Obě strany si plácly až o rok později na pařížském Fashion Weeku. Aby německý gigant spolupráci s českým prodejcem na limitovaných teniskách vůbec zvažoval, musel splnit množství kritérií. Jak ale Hajduček v minulosti zmiňoval, jejich soupis jako takový ve skutečnosti neexistuje. V rozhodování Adidasu bezpochyby pomohlo jak strategické umístění prodejny v ulici Na Příkopě, tak samotný modrotisk, jejž nebývá na teniskách rozhodně k vidění každý den.
„Limitovaná kolekce s názvem Footshop x adidas Blueprinting vychází 10. října v počtu pouhých 520 kousků. Zájemci o tento unikátní model se před samotnou koupí nejdříve musí zúčastnit slosování. Každý pár bude mít své číslování, budoucí majitel tak bude vědět, kolikátý kus z kolekce zdobí jeho botník,“ uvádí Footshop. Síť prodejen obuvi Footshop původně vznikla jako bakalářský projekt v roce 2011. Svůj první obchod otevřel v roce 2014 a během dalších let se rozrostl o čtyři další místa.